Vacanţă all inclusive: meniurile pentru copii

Să mergi sau nu cu copiii în vacanţe all inclusive? Scapi de grija gătitului şi ai mâncare diversă asigurată, însă poţi constata că micuţilor le plac dulciurile.
  • Publicat:
Vacanţă all inclusive - ce a mâncat copilul, foto Mădălina Drăgoi

Pentru multe persoane vacanţele all-inclusive reprezintă un vis. Unul frumos cu mese lungi şi îmbelşugate printre care te pierzi la propriu. Uiţi de grija pregătirii meselor, de grija cumpărăturilor de mâncare, de grija spălatului vaselor şi mai important – cei care au copii mofturoşi nu se vor mai enerva şi nici apuca de gătit pentru a treia oară în ziua respectivă – oricât de pretenţios ar fi copilul este imposibil ca din cele câteva sute de preparate să nu îi fie unul pe plac. Măcar unul dintre cele 24 de sortimente de pâine.

Feeria ţine o săptămână în general sau chiar 10 zile, depinde de pachetele de vacanţă alese. De mână cu fiul nostru Marc Robin de 2 ani şi 7 luni, atunci când nu alerga printre mesele cu mâncare, am testat timp de o săptămână 3 hoteluri pentru familii din Emiratul Ras Al Khaimah. Două ofereau servicii all inclusive, iar toate fac parte din lanţurile internaţionale de hoteluri şi sunt consacrate pentru serviciile oferite. Am călătorit cu el înainte de această vacanţă şi cumva nu am avut teama că va reacţiona ciudat la schimbările de mediu şi nici la cele de alimentaţie.

Din acest punct de vedere resorturile pentru familii sau mai bine zis resorturile kids-friendly care respectă standardele internaţionale de calitate sunt o alegere inspirată. În plus, există medici în hoteluri, farmacii aproape şi chiar spitale. Evident, am făcut o asigurare medicală pentru copil. În Emiratele Arabe Unite de exemplu, nu se poate folosi cardul european de sănătate. Am avut cu noi şi trusa de medicamente de urgenţă. Am făcut aceste menţiuni pentru că una dintre cele mai mari griji ale părinţilor este siguranţa copiilor într-un mediu nou.

În Emiratul Ras Al Khaimah, la un restaurant asiatic

Ce mânca băiatul înainte de vacanţa all inclusive

De la început vă spun că acum băieţelului îi plac mult legumele şi fructele, atât de mult încât dacă dă iarna de un om de zăpadă cu un nas din morcov îl mănâncă. Nu îi plac brânzeturile (poate doar în pizza), adoră kefirul şi sana (doar de la o anumită firmă), mănâncă multe supe cu sau fără carne, e înnebunit după pâine, covrigi, cartofi. Momentan încă nu cere dulciuri, însă dacă simte că avem ciocolată în casă se opreşte şi spune (poate să şi urle) ”miam-miam, miam-miam” până primeşte. Din punctul meu de vedere are o dietă echilibrată şi creşte corespunzător vârstei sale.

Primul mic dejun all inclusive

Dimineaţa la ora 9.00 am ajuns în hotel şi micul a fost cucerit. A primit apă cu felii de portocală şi un biscuite pe care nu l-a atins. În cameră însă îl aştepta un platou cu fructe (un soi de ursuleţ din portocale cu ochii din boabe de struguri), mini sandviciuri cu unt de arahide sau dulceaţă dar şi caramele ambalate. Ca teleghidat s-a dus către caramele. Nu s-a lăsat până nu a mâncat una, dar nici eu până nu le-am ascuns pe restul. Am ajuns la restaurant pentru micul dejun.

Printre mesele lungi şi îmbelşugate se auzeau glasuri de copii, mulţi copii însă nu erau deranjante. Marc Robin m-a însoţit curios în turul de onoare şi ochii i-au sclipit la pancakes proaspăt făcute, falafel şi pepene roşu. Cu mici variaţiuni cu aceste alimente s-a hrănit la micul dejun şi în zilele următoare. La barul destinat copiilor a observat şi sucuri, însă am reuşit să-l conving să bea apă – mai ales că i-a fost adusă la masă de un chelner şi asta l-a impresionat.

Bufetul pentru copii este atractiv

Meniuri de copii

Restaurantele cu meniu all inclusive au mese speciale cu alimente pentru copii (iaurturi, fructe, brioşe, sucuri, apă). Restaurantele a la carte din cadrul aceloraşi resorturi au meniuri pentru copii (supe, orez, frigărui, burger, cartofi prăjiţi, legume la abur, fructe dar şi îngheţată). De asemenea, copiii primesc foi de desen şi creioane de colorat pentru a nu se plictisi. Mi-ar fi plăcut să spun că nu am văzut copii care stăteau la masă cu tableta sau telefonul în faţă, dar nu a fost aşa.

La un restaurant din cadrul Ritz Carlton Al Wadi Desert a încercat un burger cu carne de vită din Argentina. Nu s-a atins de ketchup

Prânzul nr 4 all inclusive

Dacă la început era timid şi nu se aventura singur prin restaurante, în cea de-a patra zi Marc Robin era un ”cunoscut” al personalului din restaurant căci făcea cam 20, 30 de ture pe durata unei mese. A căpătat curaj să se îndepărteze de noi şi a găsit chiar metode să se strecoare printre turişti şi să intre de pe terasă în interior. În astfel de resorturi copiii mici pot primi brăţări cu numele, camera şi un telefon al părinţilor, utile de altfel. La capitolul mâncare tot supele i-au plăcut – o supă de linte l-a cucerit dar şi una asiatică cu puţin ardei iute. Însă pe lângă pepenele roşu căruia i-a rămas fidel s-a îndrăgostit de borcanele cu bezele mai mult sau mai puţin colorate. A primit una pe zi însă am avut grijă să nu fie cea mai colorată. Cum era de aşteptat, nu era singurul copil plecat la plimbare însă m-au impresionat toţi cei din personalul restaurantelor, special instruiţi, să aibă grijă de copii şi deşi rapizi în munca lor să îi ferească pe năzdrăvani.

De câte ori poate da ture un copil meselor îmbelşugate? De nenumărate ori!

Cina numărul 7

Seara micul avea un apetit extraordinar pentru explorări. Aşa cum spuneam, a fost pentru mult mai relaxant decât la o cină în oraş, aici nu ne-am mai simţit stresaţi căci micul băiat vrea să se plimbe ori să danseze. Aşadar ne-am împărţit sarcinile pe rând când micul se juca (au fost seri cu discotecă pentru copii, ori seri când un artist era invitat să cânte iar Marc Robin doar că nu îi ţinea de mână pe artişti). Au fost şi seri în care deşi primise cel mai bun piure din lume deoarece era amestecat cu carne, nu s-a atins. El preferă ca mâncarea să nu se atingă una de cealaltă. Au fost şi seri în care nu a acceptat scaunul de copil şi deşi era un restaurant de 5 stele şi o atmosferă mai ”apretată” până nu a primit şi el scaun fotoliu de om mare nu s-a lăsat. Memorabilă rămâne o cină în cadrul căreia cu inocenţa specifică unui părinte la început de drum pentru el am ales fructe exotice din meniul de copii iar pentru mine îngheţată. Nu pot să descriu dezamăgirea din ochii lui şi urletele de rigoare.

Dacă mâncarea nu are aspectul pe care copiii îl cunosc nu este acceptată chiar dacă este delicioasă

În ultima seara, am fost la un restaurant brazilian din cadrul resortului. Acesta se afla lângă un teren de fotbal. Ghiciţi unde ne-am petrecut seara? A fost însă încântat că a primit o frigăruie. Pentru prima oară în viaţa lui cineva a avut încredere să-l lase cu un băţ în mănă şi să nu îi mai taie mărunt mâncarea în farfurie… O vacanţă cu un copil mic are multe părţi bune, dar şi una excelentă – te obligă să faci mişcare.

P.s. Recunosc că mi-a fost teamă că i se vor schimba gusturile băiatului după această escapadă culinară all inclusive şi că va vrea mai mult gust dulce în alimentaţie. Însă la ultimul prânz din vacanţă, în periplul său a atacat un ardei gras roşu din decor. Cred că este un semn bun!

Fotografii de Marc Vorsatz, Media Crew Mitte

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”