galerie

Alimente sănătoase pentru micul dejun


  • Ouă – au proteine de bună calitate, ţin de foame şi reduc poftele alimentare din prima parte a zilei.
  • Ovăz – conţine fibre solubile, ceea ce reduce nivelul colesterolului, dar creează şi un strat protector asupra membranei stoacului, prevenind efectele negative cauzate de acidul stomacal produs în exces.
  • Hrişcă – stimulează sistemul digestiv şi este o sursă excelentă de proteine, fier şi vitamine, asigurându-ţi energie întreaga zi.
  • Terci de mălai – ajută la eliminarea toxinelor şi metalelor grele din organism, normalizează microflora intestinală şi conferă saţietate pe termen lung.
  • Germeni de grâu – două linguriţe de germeni de acest tip îşi asigură 15% din doza zilnică recomandată de vitamina E şi 10% din cea de acid folic. De asemenea, ameliorează tranzitul intestinal, scăpându-te de constipaţie.
  • Pepene roşu – este bogat în apă, deci oferă organismului necesarul de lichide (prevenind astfel bolile de rinichi) şi contribuie la sănătatea ochilor şi a inimii, datorită conţinutului crescut de licopen.
  • Afine – antioxidanţii din aceste fructe micuţe reglează tensiunea arterială, accelerează metabolisul şi  favorizează puterea de concentrare.
  • Pâine integrală, fără gluten – conţinutul de carbohidraţi complecşi, numiţi şi carbohidraţi „buni”, ajută la menţinerea energiei pe parcursul zilei şi reglează pofta de mâncare.
  • Nuci – normalizează pH-ul din stomac şi îmbunătăţesc funcţia digestivă.
  • Miere – conţine zaharuri naturale ce conferă energie şi bună-dispoziţie, datorită secreţiei hormonului fericirii, serotonina. Totodată, este un „combustibil” pentru creier, pregătindu-ne să înfruntăm o zi încârcată la locul de muncă.
Ouă – au proteine de bună calitate, ţin de foame şi reduc poftele alimentare din prima parte a zilei.
1/1