galerie

Alimente care tin colesterolul sub control


  •  Usturoiul si toate rudele din familia cepei - asta inseamna ceapa verde, ceapa rosie, ceapa galbena. In plus, specialistii sunt de parere ca usturoiul in cantitati mari utilizat in dieta mediteraneana este cel care a transformat acest regim intr-unul dintre cele mai sanatoase pentru inima. Nu degeaba spuneau bunicii ca un catel de usturoi pe zi subtiaza sangele!
  • Cerealele integrale - nu cele rafinate, avand adaos de zahar. Pentru ca sunt bogate in vitamina B, minerale si fibre (solubile si insolubile), sarace in grasimi si fara colesterol, cerealele sunt intotdeauna o alegere buna pentru micul dejun. Si pentru inima!
  • Fructe bogate in antioxidanti - in general toate verdeturile contin antioxidanti si contribuie la scaderea colesterolului, protejand inima. Doua grupe de vegetale sunt insa cei mai mari dusmani ai colesterolului: cele bogate in vitamina C (portocale, grepfrut, lamai, fructe de padure, guava, mango, toate tipurile de varza - de bruxelles, broccoli, chinezeasca etc., ardeiul) si cele continand beta-caroten (toate fructele galbene cum ar fi caisele, piersicile galbene, mango, de asemenea dovleacul, cartofii dulci, morcovii si toate vegetalele de culoare verde inchis: brocoli, varza, spanac).
  • Lactatele degresate - lapte, iaurt, smantana, branza, cata vreme nu au grasimi sunt sanatoase si vor asigura organismului tau rezerva necesara de calciu. Lactatele cu grasimi contin colesterol LDL, insa o data indepartata grasimea, dispare si colesterolul. Specialistii ne recomanda sa alegem in principal iaurtul degresat, intrucat este bogat in proteine, calciu si lactobacili - microorganisme ce ajuta reducerea nivelului de colesterol din sange.
  • Maslinele - fie ca vorbim despre maslinele luate ca atare, fie ca vorbim despre uleiul de masline, orice produs continand aceste fructe tine colesterolul sub control. Maslinele sunt bogate in vitamina E si acizi grasi mononesaturati, ceea ce inseamna mai putin colesterol "rau" (LDL, lipoproteine cu densitate joasa) si mai mult colesterol "bun" (HDL, lipoproteine cu densitate inalta). Recomandarea specialistilor: 1 - 2 linguri de ulei de masline zilnic (la salate sau in mancare) si cateva masline.
  • Legumele - uscate, gatite, proaspete, legumele si in special fasolea, lintea, mazarea si soia, sunt aliati redutabili in lupta cu colesterolul. Datorita continutului ridicat de fibre si nutrienti (vitamine si fitonutrienti), inima este pusa la adapost de posibilele afectiuni generate de colesterol. Si nu in ultimul rand, legumele au un indice glicemic foarte mic, ceea ce reprezinta un mare avantaj atunci cand vrem sa slabim.
  • Pestele - studiile arata ca persoanele care mananca peste de trei ori pe saptamana isi reduc de trei ori riscul de a suferi de afectiuni ale inimii sau de tensiune arteriala. Acest fapt se datoreaza cantitatii mari de acizi grasi Omega 3 din peste. Iar cele mai bune alegeri sunt: somonul, tonul, sardinele si pastravul.
Asta nu inseamna insa ca alte tipuri de peste nu aduc beneficii pentru sanatate. Nu uita: Omega 3 reduce riscul de aritmie ventriculara, ateroscleroza, colesterol, presiune arteriala, precum si riscul de formare a cheagurilor de sange.
Usturoiul si toate rudele din familia cepei - asta inseamna ceapa verde, ceapa rosie, ceapa galbena. In plus, specialistii sunt de parere ca usturoiul in cantitati mari utilizat in dieta mediteraneana este cel care a transformat acest regim intr-unul dintre cele mai sanatoase pentru inima. Nu degeaba spuneau bunicii ca un catel de usturoi pe zi subtiaza sangele!
1/1