Top 5 alimente sănătoase care îngrașă

Dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice, trece în revistă câteva dintre alimentele sănătoase care îngrașă.
23.09.2022

Deși multă lume se îngrașă din dulciuri, fast-food sau alcool, există și persoane care pun kilograme în plus pentru că fac exces de alimente sănătoase.

„Pe locul întâi ar fi uleiul. Indiferent de calitate și tip, uleiul îngrașă foarte mult. Este cel mai îngrășător aliment de pe pământ. O lingură de ulei are în jur de 100 de calorii. Ca să arzi aceste calorii, trebuie să facem cel puțin 2500 de pași.

Pe locul doi, aș spune că sunt nucile, alunele, migdalele, semințele despre care noi toți știm că sunt foarte sănătoase. Dar atenție, 15-20 de grame înseamnă 100 de calorii. Deci fiecare sută de grame are 550-600 de calorii.

Este practic dublu față de caloriile la aceeași cantitate de pâine, despre care noi spunem că îngrașă. Apropo de pâine, nu face parte din top 5 alimente care îngrașă.

Pe locul 3 sunt cerealele integrale. Chiar dacă sunt foarte sănătoase pentru că sunt integrale, au fibre, ne ajută la tranzit, conțin vitamine și minerale, au spre 375-400 de calorii suta de grame. Ceea ce înseamnă că ar trebui să ne rezumăm la 30 de grame, adică la două linguri.

Există apoi ciocolata neagră pe locul 4, ciocolată care se duce la 500 de calorii suta de grame. Noi știm că este bine să alegem ciocolata neagră în locul celei albe sau cu lapte. Însă trebuie să știm că lipsa zahărului nu înseamnă automat și scăderea numărului de calorii.

Este și cazul alimentelor „dietetice”. Aceste cuvânt nu înseamnă că au mai puține calorii, ci doar că nu au zahăr. Însă făina din care sunt făcute crește glicemia.

Când vine vorba de ciocolată neagră, grăsimea din untul de cacao are de două ori mai multe calorii decât zahărul în sine.

Și mai există pe locul 5 îndulcitorii naturali. Toată lumea fuge după miere, sirop de agave sau sirop de arțar, ferindu-se de zahăr. Și foarte bine fac aceste persoane. Însă atunci când ținem o cură de slăbire, ar trebui să evităm și acești îndulcitori naturali pentru că au cel puțin la fel de multe calorii precum zahărul alb și brun.

Aceste două sortimente sunt aproximativ unul și același lucru” spune dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.

Concluzia? Dacă vreți să slăbiți evitați sau consumați cantități foarte mici de:

  • ulei;
  • nuci și semințe;
  • cereale integrale;
  • ciocolată neagră;
  • îndulcitori naturali.
Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult