Abdomen definit: ce mâncăm şi cum potolim pofta de dulce

Pentru un abdomen definit sportul nu este suficient. În acest sens, iată câteva sugestii pentru o dietă sănătoasă şi eficientă!

Cine nu visează la un abdomen definit? Aşa cum bine ştim, pentru a obţine astfeld e rezultate, sportul nu este suficient. Acesta merge mână-n mână şi cu o alimentaţie sănătoasă, iar dacă suntem atenţi la câteva reguli de bază, ne va fi mult mai uşor să ne adaptăm unui stil de viaţă sănătos. Am stat de vorbă cu Daniela Niculi, food blogger, care ne-a oferit câteva sfaturi preţioase legate de alimentaţie în procesul de definire, dar şi sugestii pentru mesele sănătoase.

Reguli în dietă: alimente pe care le consumăm şi la care renunţăm

Mulţi dintre noi avem tendinţa să ronţăim anumite gustări nesănătoase, să cumpărăm preparate gata făcute şi totuşi să trăim cu impresia că mâncăm sănătos. Există totuşi câteva alimente la care trebuie să renunţăm pentru a putea ajunge la rezultatele mult dorite atunci când vine vorba de abdomenul nostru, dar şi pentru a face o schimbare în stilul nostru alimentar.

”Primii paşi pentru a avea o dietă echilibrată sunt renunţarea la alimentele procesate, la făinoase, sucuri carbogazoase şi dulciurile din comerţ”, explică Daniela Niculi.

Food blogger-ul punctează că acestea pot fi înlocuite: ”Foarte mulţi oameni se gândesc că atunci când trebuie să înceapă o alimentaţie sănătoasă trebuie să mănânce clasicele frunze cu o bucată de carne şi nu mai renunţă la ele. Alimentaţia de bază include o gamă variată de alimente cu care trebuie doar să ne jucăm în bucătărie. Aş aminti aici de lactate, ouă, carne, fructe, legume, de o alimentaţie sezonieră în care să ne bucurăm de tot ceea ce ne oferă natura, iar vara şi toamna sunt perioadele potrivite să începem să facem schimbări în alimentaţie”.

Reguli de bază în alimentaţie

O regulă de aur pentru o alimentaţie sănătoasă o reprezintă hidratarea, iar asta înseamnă consumul de apă. Deşi sunt foarte multe persoane care nu agreează apa simplă. În acest sens, Daniela Niculi sugerează că ar putea fi ”îmbunătăţită” cu ajutorul fructelor, legumelor şi ierburilor aromate. De exemplu: felii de lămâie, ghimbir, castravete, zmeură, căpşuni, rozmarin, mentă sau busuioc.

O altă regulă menţionată este planul alimentar.

”Planul alimentar funcţionează cel mai bine. Ne gândim de astăzi ce mâncăm mâine, pentru că având un plan alimentar foarte bine stabilit nu picăm în impasul în care avem tendinţa să ronţăim şi să ieşim din nou din zona alimentaţiei sănătoase”, explică food blogger-ul.

Foarte util în schimbarea stilului de viaţă este şi jurnalul alimentar care, la finalul zilei, ne face să privim în ansamblu caloriile consumate, alimentele pe care le-am mâncat şi pe care poate că le consideram sănătoase. Astfel suntem mult mai conştienţi de alimentele pe care le consumăm.

Cum păcălim pofta de dulce

Cea mai mare problemă a noastră este pofta de dulce şi de multe ori se întâmplă să picăm pradă tentaţiei. O bucăţică de ciocolată astăzi, un croissant mâine şi tot aşa. Dorinţa de a mânca ceva dulce are în spate un motiv foarte bun.

”Pofta de dulce pleacă foarte mult din lipsa unei alimentaţii corecte. Marea majoritate a doamnelor se înfometează atunci când vor să obţină rezultate şi merg la sală. Este cea mai mare şi principala greşeală pe care cu toţii o facem, pentru că aducând tot timpul un aport de nutrienţi în organism atunci pofta noastră de dulce cumva se blochează. Chiar dacă simţi o anumită poftă de dulce, o pătrăţică de ciocolată s-ar putea să fie suficient pentru că tu deja te-ai alimentat, ţi-ai adus nutrienţii şi nici măcar nu mai poţi să mănânci chiar atât de mult. Mesele regulate şi mesele bogate pe timpul zilei sunt esenţiale”, ne explică Daniela Niculi.

Ca sugestii pentru a combate pofta de dulce, food blogger-ul recomandă o îngheţată sănătoasă făcută din iaurt, fructe de pădure congelate şi asezonată cu fulgi de cocos şi seminţe de chia sau o budincă de seminţe de chia cu iaurt şi zmeură. De altfel, după antrenament putem consuma un wrap din lipie integrală, cu humus, legume şi frunze de spanac sau un wrap cu guacamole, piept de pui, legume şi busuioc sau, de ce nu, o salată de orez cu peşte şi frunze de salată la alegere.