Yoga, bună pentru scăderea colesterolului?

Yoga este cunoscută ca o practică ideală pentru elimnarea stresului, dar cum poate ajuta la scăderea colesterolului? Iată ce sugerează studiile.
13.01.2021
Yoga, bună pentru scăderea colesterolului?
Yoga, bună pentru scăderea colesterolului?

Mai multe studii sugerează că practicarea yoga poate ajuta la scăderea nivelului colesterolului. Pe lângă faptul că yoga este cunoscută ca o practică ideală pentru elimnarea stresului, deoarece implică exercițiile de respirație care produc relaxarea, reducerea stresului este un aspect necesar pentru sănătatea inimii și îmbunătățirea digestiei datorită posturilor. Dar toate aceste rezultate pot varia de la o persoană la alta, iar istoricul medical poate afecta modul în care yoga este benefică pentru tine.

Cum ajută yoga la scăderea colesterolului?

Exstă un număr limitat de studii care au examinat conexiunea dintre yoga și nivelul de colesterol. Bineînțeles, încă sunt necesare mai multe date pentru a ajunge la o concluzie semnificativă cu privire la eficiența practicării yoga asupra colesterolului, dar studiile deja existente par promițătoare. Mai exact, un studiu din 2013, la care au luat parte 100 de participanți din India, bolnavi de diabet de tip 2, arată că după ce au practicat yoga timp de 3 luni s-a putut observa o scădere a colesterolului total, trigliceridelor și colesterolului LDL. De asemenea, s-au observat și îmbunătățiri în rândul colesterolului HDL.

Un studiu din 2019 a avut în vedere profilul lipidic pentru 24 de femei care au luat parte de studiu, acestea practicând yoga timp de 26 de săptămâni. Și în această situație s-a putut observa reducerea colesterolului total, a colesterolului LDL și îmbunătățirea colesterolului HDL.

Tratamente alternative

Pentru a scădea nivelul colesterolului poți avea în vedere aceste tratamente alternative:

  • Mănâncă mai mult pește: peștele bogat în omega-3 poate reduce riscul de apariție a bolilor cardovasculare. Este recomandat pentru rezultate mai bune consumul de pește gras precum somonul, sardinele și tonul.
  • Semințele de in: semințele de in sunt și ele bogate în aciz grași omega-3 și pot ajuta la îmbunătățirea colesterolului HDL. Poți folosi uleiul din semințe de in la gătit sau le poț adăuga în preparatele tale.
  • Fă sport: este foarte important să incorporezi în stilul tău de viață exerciții precum mersul pe jos, înotul sau mersul pe bicicletă.
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața
Recomandări:
Depresia, detectată direct de pe telefon
Depresia, detectată direct de pe telefon
Activitatea fizică arde mai puține calorii decât te-ai fi așteptat STUDIU
Activitatea fizică arde mai puține calorii decât te-ai fi așteptat STUDIU