Un nou tratament pentru epilepsie, bazat pe injectarea unor „grăsimi” speciale în creier

O echipă de oameni de ştiinţă a identificat un posibil nou tratament pentru epilepsie. Potrivit acestora, mărind doza unor anumite „grăsimi” aflate la nivelul creierului, se pot suprima episoadele de epilepsie.

Potrivit acestora, mărind doza unor anumite „grăsimi” aflate la nivelul creierului, se pot suprima episoadele de epilepsie, informează medicalnewstoday.com.

Momentan, rezultatul testelor a fost publicat în jurnalul Nature Structural & Molecular Biology, însă cercetările continuă.

Persoanele diagnosticate cu epilepsie ar putea beneficia în viitor de o terapie inedită ce suprimă crizele epileptice. Această descoperire a fost făcută de experţii în neurologie de la două instituţii medicale din Bruxelles.

Studiul, care a presupus injectarea unei proteine numită Skywalker (extrasă dintr-o specie de insecte din familia drosofilelor) în creierul bolnavilor de epilepsie, a relevat că un astfel de compus joacă un rol important în comunicarea celulelor cerebrale. O substanţă aproape identică se găseşte în creierul uman şi poartă denumirea de proteina TBC1D24.

„Mutaţiile genetice survenite la nivelul acestei proteine pot cauza un dezechilibru ce duce la apariţia sindromului DOOR, caracterizat prin unghii deformate, oase fragile, retard mintal, pierderea auzului, probleme de mobilitate şi crize de epilepsie”, spune profesorul Patrick Versteken, medic la Spitalul VIB-KU Leuven.

Alăturându-şi cunoştinţele şi experienţa, savanţii belgieni au descoperit că la peste 70% din pacienţii cu epilepsie există un soi de mutaţie ce priveşte proteina mai sus menţionată. Astfel, ei şi-au dat seama că pot reduce frecvenţa şi gravitatea crizelor epileptice bazându-se pe acţiunea unor injecţii speciale ce conţin o proteină similară extrasă din insectele drosofile.

Echipa de medici încă lucrează la elaborarea unei formule optime pentru a îndeplini acest deziderat, iar testele pe animale de laborator anunţate în viitorul apropiat ne vor oferi mai multe informaţii privind eficienţa acestei metode.

Paula Rotaru