Top minerale esentiale organismului

Top minerale esentiale organismului
Top minerale esentiale organismului
Specialistii in nutritie spun ca mineralele joaca un rol esential pentru buna functionare a organismului.

Astfel, calciul are un rol foarte important in formarea oaselor si a dintilor.

„Acest mineral regleaza transportul fierului, este esential pentru contractia si relaxarea musculara, inclusiv a inimii, este important pentru coagularea sangelui si ajuta la mentinerea tensiunii arteriale”, spune medicul nutritionist Mihaela Bilic.

Nutritionistul completeaza ca doza zilnica de calciu este de 800 de miligrame pe zi.

Laptele este o sursa importanta de calciu. „Este recomandat adolescentilor, femeilor insarcinate sau care alapteaza si varstnicilor de peste 55 de ani sa bea zilnic 500 de mililitri de lapte”, mentioneaza nutritionistul Mihaela Bilic.

Mai mult, deficitul de calciu se manifesta prin oprirea cresterii la copii si osteoporoza la adulti.

 

Magneziul are rolul de a menţine dinţii sănătoşi şi frumoşi şi este implicat în mineralizarea oaselor. Deficitul de magneziu se manifestă prin stare de slăbiciune, încetinirea creşterii şi mişcări musculare bizare precum contracţiile involuntare ale ochilor şi muşchilor feţei.

„În natură, magneziul este prezent în nuci, legume verzi, cereale integrale, produse marine, ciocolată şi cacao”, spune dr. Bilic. Sodiul şi clorul sunt implicate în menţinerea echilibrului acido-bazic din organism.

„Clorul intră în alcătuirea acidului clorhidric din stomac ce menţine aciditatea gastrică esenţială digestiei”, explică medicul nutriţionist. Carenţa acestor minerale se manifestă prin crampe musculare, pierderea apetitului şi apatie mentală. Sarea de bucătărie este sursa principală a acestor minerale.

Fierul este esenţial în transportul de oxigen la celule. „Absorbţia aces­tui mineral este favorizată de aciditatea gastrică şi de vitamina C şi este diminuată de antiacidele gas­trice precum ceai, cafea şi fibre alimentare”, spune dr. Bilic. Produsele animale în care se găseşte cea mai mare cantitate de fier sunt ficatul, carnea roşie (vită, porc şi oaie), peştele oceanic sau dulce şi ouăle.

Articol preluat din www.gandul.info

 

Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele din sfera ORL
Recomandări:
Cine nu are această măsură la blugi riscă să dezvolte diabet
Cine nu are această măsură la blugi riscă să dezvolte diabet
1 din 5 hipertensivi nici nu știe că are valori tensionale crescute
1 din 5 hipertensivi nici nu știe că are valori tensionale crescute