Suplimente care încetinesc procesul de îmbătrânire. Cum să ai o viață lungă și sănătoasă

23.11.2021
Suplimente care încetinesc procesul de îmbătrânire. Cum să ai o viață lungă și sănătoasă
Sursa foto: Shutterstock

Chiar dacă nu putem evita înaintarea în vârstă, dieta, stilul de viaţă și anumite suplimente au un rol crucial în ceea ce privește modul în care arătăm şi ne simţim.

A îmbătrâni nu înseamnă neapărat că te vei îmbolnăvi sau că nu te vei mai simţi în cea mai bună formă de acum încolo. Dacă ești atent la stilul de viață şi faci câteva schimbări, poți îmbătrâni graţios şi să te simţi excelent.

Iată câteva suplimente care încetinesc procesul de îmbătrânire și recomandări pentru o viață lungă, plină de energie și ferită de boli la orice vârstă.

4 suplimente anti-îmbătrânire

Există câteva suplimente care pot contribui la încetinirea procesului de îmbătrânire şi care te fac să te simţi tânără şi plină de energie. Iată care sunt cele mai bune opţiuni:

Suplimente cu ulei de peşte

Aceste suplimente sunt bogate în acizi graşi Omega 3 (EPA şi DHA) care previn bolile cronice şi inflamaţiile. De asemenea, susțin sistemul imunitar, îmbunătăţesc sănătatea sistemului cardiovascular, mențin în formă articulaţiile şi vederea.

În plus, uleiul de pește are beneficii pentru păr, unghii şi ten, creşte absorbţia substanţelor nutritive și îmbunătățește atenţia, dispoziţia şi capacitatea de memorare.

Suplimente cu glutation

Glutationul este un antioxidant intracelular care încetineşte procesul de îmbătrânire. Acesta joacă un rol important în modularea imunităţii, detoxifierea ficatului şi îmbunătăţirea funcţiilor acestuia, reducând riscul bolilor cronice.

Suplimente cu acid alfa lipoic

Acidul alfa lipoic este un puternic antioxidant cu proprietăţi antiinflamatorii. Acesta ţine sub control valorile glicemiei şi susține producția de colagen, o proteină importantă atât pentru piele, cât și pentru articulații.

De altfel, acidul alfa lipoic este un ingredient des folosit în produsele cosmetice, deoarece s-a demonstrat că are efecte benefice în combaterea semnelor îmbătrânirii premature a pielii.

De asemenea, acidul alfa lipoic ajută la eliminarea metalelor grele din corp şi detoxifică ficatul.

Suplimente cu coenzima Q10

Coenzima Q10 creşte nivelul de energie, îmbunătăţeşte sănătatea inimii şi inactivează radicalii liberi responsabili de stresul oxidativ. Astfel, organismul este protejat de îmbătrânirea celulară responsabilă de apariția bolilor cronice.

Există dovezi că persoanele predispuse la apariția insuficienţei cardiace pot preveni apariția sau agravarea acestei boli prin administrarea de suplimente cu coenzima Q10. De asemenea, coenzima Q10 poate scădea nivelul de colesterol „rău”.

4 sfaturi pentru a încetini procesul de îmbătrânire

Cu mult mai importante pentru încetinirea îmbătrânirii decât suplimentele menționate mai sus sunt schimbările în stilul de viață. Acestea trebuie să includă următoarele:

Renunţă la alimentele procesate

Alimentele procesate conţin tot felul de aditivi care pot provoca inflamaţii şi o slăbire a sistemului imunitar pe măsură ce înaintezi în vârstă. Inflamaţia stă la baza multor boli cronice, dar și a lipsei de energie sau a altor afecțiuni neurodegenerative, inclusiv demența.

Alimente precum uleiurile procesate, zahărul rafinat, îndulcitorii artificiali, coloranţii şi aromele artificiale au un efect dezastruos asupra organismului tău. Aşa că adoptă o dietă bazată pe legume şi fructe proaspete, carne slabă și cereale integrale pentru a fi în cea mai bună formă fizică și psihică.

Bea mai multă apă

Hidratarea este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poţi face pentru a-ţi păstra pielea tânără, strălucitoare şi luminoasă. Pielea uscată şi deshidratată are un aspect îmbătrânit şi tern.

Tenul nostru este reflexia a ceea ce se petrece în interior. Așadar, cu cât bem mai multă apă, cu atât mai hidratată va arăta pielea noastră.

De asemenea, apa acționează ca un lubrifiant pentru mușchi și articulații și are un rol vital pentru buna funcționare a creierului.

Pentru hidratare optimă, consumă 2-3 litri pe zi şi redu consumul de cafea, sucuri şi alcool.

Fă zilnic mişcare

Nenumărate studii arată că sportul reduce riscul de a suferi de boli cronice, depresie sau tulburări de memorie. Mai mult, mișcarea zilnică previne apariția inflamaţiilor și întărește imunitatea.

Alege o activitate care îţi place – înot, pilates sau yoga – şi cu cât te vei antrena mai mult cu atât te vei simţi mai bine.

Dormi suficient

Lipsa unui somn adecvat poate contribui la creşterea riscului de a suferi de anumite boli. În momentul în care nu dormi suficient apar dezechilibrele hormonale, creşte tensiunea arterială, iar odată cu acest fenomen și riscul de a suferi un accident vascular cerebral sau un infarct este mai mare.

Stabilirea unei rutine de somn – culcarea şi trezirea la aceleaşi ore zilnic – este unul dintre cele mai important lucruri pe care le poţi face pentru a-ţi menține sănătatea corpului și a creierului. 

Cel mai nou articol Video:
Îmbunătățirea vieții sexuale prin sport. Cum ne ajută exercițiile kegel?
Recomandări:
Infecțiile urinare netratate îți pot distruge rinichii. Cum le previi și tratezi
Infecțiile urinare netratate îți pot distruge rinichii. Cum le previi și tratezi
Alimente de post care îngrașă. Consumă-le cu moderație!
Alimente de post care îngrașă. Consumă-le cu moderație!