Salata de pătrunjel cu lămâie, săţioasă şi foarte sănătoasă!

Salata de pătrunjel este o opţiune sănătoasă pentru primăvară, când încercăm să slăbim. Să vedem cum se prepară pentru a obţine o masă săţioasă!
Salata de pătrunjel cu lămâie, săţioasă şi foarte sănătoasă!
Pătrunjel

Zero calorii şi conţinut crescut în substanţe nutrtitive – iată ce oferă pătrunjelul! Recomandarea este să nu-l folosiţi doar la mâncăruri gătite.

Salata de pătrunjel este o opţiune sănătoasă pentru primăvară, când încercăm să slăbim. Să vedem cum se prepară pentru a obţine o masă săţioasă!

Conţine acid folic din belşug, adică un nutrient important în prevenţia cancerelor. Are şi multă vitamină C, pe care organismul nu poate s-o producă şi nici s-o depoziteze. Vorbim despre pătrunjel, vedeta verdeţurilor.

„Orientativ  în privinţa conţinutului de vitamina C, pătrunjelul conţine cam de 4 ori mai multă vitamină C decât portocalele şi conţine mai mult fier decât spanacul”, spune dr. Andreea Dragomirescu, nutriţionist.

Clorofila este unul dintre cei mai puternici antixodanti naturali care generează viaţă în interiorul celulelor plantelor, iar odată ajunsă în interiorul organismului uman, aceasta generează acelaşi lucru.

Fierul non-hemic din pătrunjel se poate absorbi corect dacă îl combinaţi cu puţină zeamă de lămâie. De altfel, uleiul presat la rece şi lămâia nu trebuie să lipsească din nicio salată. Substanţa grasă vine cu alte beneficii.

„Uleiul adăugat în salate facilitează absorbţia vitaminelor liposolubile care se găsesc în legumele şi verdeţurile puse acolo”, spune medicul.

Şi nu rataţi nici sucurile făcute în blender, în care puteţi adăuga pătrunjel din belşug. Acesta se poate pune în orice mâncare gătită, la finalul preparării, ca să nu îi distrugeţi vitaminele.

„Obţinem un suc care apoi se diluează cu puţină apă şi poate fi consumat zilnic. Se poate face macerat, lăsat în apă la temperatura camerei o noapte, apoi se strecoară şi se bea apa”, adaugă dr. Andreea Dragomirescu.

Dacă vă doriţi o masă consistentă, combinaţi frunzele cu puţin cuş- cuş, lămâie, ulei, dar şi cu usturoi pisat. După un astfel de festin, senzaţia de saţietate este garantată. În locul preparatului din grâu, puteţi folosi boabe de porumb dulce.

Sursa foto: keitopotato.com

Recomandări:
Cel mai nou articol Video: