Pune stop kilogramelor in plus!

Ai o pereche de blugi preferati si, din nu stiu care motiv nu ai reusit sa ii imbraci de dimineata? Inseamna ca probabil ai reusit sa pui cateva kilograme in plus.
Pune stop kilogramelor in plus!
Pune stop kilogramelor in plus!

Ai o pereche de blugi preferati si, din nu stiu care motiv nu ai reusit sa ii imbraci de dimineata? Inseamna ca probabil ai reusit sa pui cateva kilograme in plus. Solutia este sa scapi urgent de ele, si sa ajungi sa iti recapeti silueta. Te putem ajuta.

Nici macar nu va fi nevoie sa renunti la obiceiurile tale cotidiene in acest sens. E suficient sa faci mici modificari in ceea ce priveste mancarea, si programul de exercitii fizice. In plus, este bine sa si cunosti cateva lucruri despre felul in care functioneaza organismul tau. De pilda, daca intelegi ca odata cu varsta, acesta isi incetineste ritmul metabolic si nu numai, esti cu un pas mai aproape in incercarea de a-l intelege si menaja. Pe masura ce inaintezi in varsta, procesul de ardere calorica scade in intensitate, motiv pentru care survine aparitia depozitelor adipoase. I

ar pentru ca tot suntem la capitolul varsta, este cazul sa mentionam un alt apanaj al acesteia, care este reprezentat de lipsa de miscare si exercitiu fizic. Criza kilogramelor in plus este rezultanta tuturor acestor factori. De aceea, este esential sa actionam in consecinta din timp.

Antreneaza-te si tine greutatea sub control!
Cea mai buna maniera de a creste ritmul cu care arzi caloriile, este sa iti maresti masa musculara. Poti face acest lucru mergand la o sala de antrenament in mod regulat, si alegand un program care sa contina exercitii de forta. Astfel, iti vei restabili tonusul muscular si, in scurt timp, il vei imbunatati chiar.

Muschii sunt o parte anatomica metabolic activa, in asa fel incat singura modalitate prin care poti reduce pierderea musculara care survine odata cu inaintarea in varsta este mentinerea lor in forma, prin miscare regulata. Iar daca vei stii sa alegi corect si ceea ce mananci, iti vei putea permite luxul de a manca ce iti place, fara a depune kilograme. In final, ceea ce conteaza cel mai mult este sa stii ca daca nu te solicita nu va avea efect.

Renunta la obiceiurile daunatoare… siluetei!
In continuare, iti aratam care sunt cele mai des intalnite greseli in ceea ce priveste mentinerea siluetei. Citeste-le cu atentie si evita-le pe cat posibil, in cazul in care tii la felul in care arati!

– neputinta de a gasi ragaz pentru activitate fizica (de oricare fel)

–  mancatul necontrolat in fata televizorului

–  obisnuinta de a consuma alcool si bauturi care contin zahar in exces (inclusiv diverse specialitati de cafea)

–  ocolirea mic-dejunului

– ervirea haotica a meselor pe parcursul zilei

– suplimentarea portiilor

– consumul excesiv de carbohidrati simpli (zahar si paine alba), precum si carenta de proteine

Identifica-ti propriile dileme din lista, si nu ezita sa cauti solutii! De pilda, daca vrei sa remediezi problema carbohidratilor, diminueaza pur si simplu cantitatea de dulciuri pe care le consumi in mod normal. Pregateste-ti gustari dulci alcatuite din fructe sau cereale, iaurt sau budinci dietetice si depoziteaza-le la indemana, in frigider. Ai grija insa ca acestea sa nu depaseasca 100 de calorii fiecare!

Abilitatea de a manca sanatos nu impune o dieta neaparat 100% restrictiva. Totusi, va fi nevoie sa fii atenta la ce mananci, cand mananci si cat mananci. De pilda, un regim bazat pe carbohidrati va induce, in cele din urma, un cerc vicios. Cu cat mananci mai mult, cu atat iti doresti sa ingerezi si alte alimente, pentru ca nu esti niciodata satula. Explicatia este simpla, si sta in faptul ca nu consumi suficiente fibre si proteine. Nu te concentra foarte mult pe ce anume nu ai voie sa mananci. Acorda atentie sporita in schimb alimentelor indicate. Asigura-ti o dieta bogata in fructe, legume si peste! Te vei simti satula pentru mai mult timp si nu vei mai fi la fel de tentata sa iei cate o gustare nesanatoasa intre mese.

Expertii recomanda alcatuirea unui orar al meselor care trebuie apoi respectat intocmai. De asemenea, nu ocoli mic-dejunul si incearca sa reduci portiile de mancare la jumatate.

Micile schimbari, cheia marilor realizari…
Invata sa renunti la cate 100 de calorii zilnic, adoptand variantele de mai jos:

– mananca doua prajiturele mai putin!

– astampara-ti setea cu apa plata ori minerala, niciodata cu bauturi racoritoare carbogazificate!

– lasa mereu ceva in farfurie cand te ridici de la masa!

– renunta la maioneza in favoarea mustarului, salatei sau a rosiilor!

– inlocuieste laptele integral cu cel degresat!

– foloseste iaurt (integral sau degresat) in loc de smantana, si nu doar la compozitia prajiturilor ci si in general!

– bea suc natural din fructe si renunta la cel imbuteliat!

– evita meniurile care contin produse supradimensionate (de tip fast-food)!

– inlocuieste uleiul rafinat de tip vegetal cu cel de masline!

Daca ti-ai propus sa slabesti, incepe cu a renunta la cel putin 500 de calorii in fiecare zi prin dieta si exercitiu fizic. In acest fel, vei scapa de un kilogram pe saptamana. Retine insa ca, un kilogram de grasime – nu muschi ori apa – totalizeaza in jur de 3500 de calorii!

 (A. Raicu)

 

Fitness - invata sa nu renunti prea usor!
Fitness - invata sa nu renunti prea usor!
Recomandări: