Pizza la micul dejun, mai sănătoasă decât un bol cu cereale

Un nutriţionist din New York menţionează că pizza este mai sănătoasă decât un castron de cereale.
Pizza la micul dejun, mai sănătoasă decât un bol cu cereale
Biscuiții, covrigii, chipsurile, alimentele foarte picante, prăjite, cu multe grăsimi (pizza, hamburger, shaorma, cartofi prăjiți) sau acide (lămâile, oțetul) sunt de evitat, deoarece irită mucoasa din tractul respirator și pot înrăutăți durerile în gât.

Dacă-ţi începi dimineţile cu un bol de cereale, avem câteva veşti proaste: majoritatea cerealelor conţin foarte mult zahăr şi nu este deloc cel mai bun şi sănătos mod de a începe ziua. Un nutriţionist din New York sugerează că alternativa ideală la micul dejun este o felie de pizza.

Chelsey Amer, nutriţionist din New York, a menţionat pentru Daily Mail că ”o felie de pizza conţine mai multe grăsimi şi mai puţin zahăr decât multe cereale din comerţ”. În acest sens, reaminteşte că doza de zahăr recomandată zilnic pentru femei este de 25 de grame. De asemenea, nutriţionistul mai spune că pizza are mai multe proteine decât un bol de cereale, aşadar îţi va stăpâni apetitul pentru o perioadă mai lungă de timp şi nu vei mai fi tentată în faţa micilor gustări.

Ce trebuie să reţii este faptul că masa de dimineaţă nu trebuie să însemne numai consumul zilnic de pizza şi să nu ne bazăm pe faptul că este cea mai sănătoasă alegere. Da, este mai sănătoasă decât un bol de cereale, ceea ce înseamnă că menţii cât de cât un echilibru, dar totodată trebuie să luăm în calcul ingredientele pe care le conţine, calitatea lor şi valorile nutriţionale.

Dacă într-adevăr îţi doreşti să ai un mic dejun sănătos, poţi începe ziua cu un iaurt grecesc, care vine la pachet nu doar cu calciu, ci şi proteine sau cu o porţie de ovăz cu scorţişoară şi fructe, porţie care-ţi oferă fibre şi antioxidanţi. O altă variantă ar fi ca pizza pentru care optezi să conţină ou, bacon, brânză şi legume verzi pentru un plus de vitamine, proteine şi fibre. Iar dacă eşti o iubitoare de cereale, încearcă să optezi pentru o variantă mult mai sănătoasă. Cerealele din grâu întreg, cu nuci, seminţe şi fructe sunt o variantă mult mai bună decât variantele procesate.