O mutaţie genetică face ca oamenii să se simtă odihniţi după doar 6 ore de somn

Aţi întâlnit oameni care afirmă că nu dorm mult noaptea şi se simt energici toată ziua următoare? Se pare că la baza acestui fenomen ar sta mutaţiile unor gene.
O mutaţie genetică face ca oamenii să se simtă odihniţi după doar 6 ore de somn
O mutaţie genetică face oameniii să se simtă odihniţi după doar 6 ore de somn, foto 123rf.com

Cine se simte fresh toată ziua următoare şi funcţionează la cote maxime dacă a nu a dormit de ajuns noaptea? Conform recomandărilor medicilor, suficient înseamnă aproximativ 8 ore pentru adulţi. Şi totuşi, unii oameni se simt perfect odihniţi şi dacă dorm doar 6 ore pe noapte. Ce se întâmplă?

Se pare că explicaţia este dată de mutaţia a unor gene. Conform unui nou studiu prezentat în revista Science Magazin, unii oameni care funcţionează normal după doar 6 ore de somn sunt purtătorii unei versiuni modificate a unei gene particulare.
Până acum au fost identificate mutaţiile a două gene cărora li datorează somnul scurt.

Mamă şi fiică perfect odihnite după doar 6 ore de somn pe noapte

În anul 2009, cercetătorii au studiat cazurile unei mame şi a unei fiice care au mutaţia genetică numită DEC2 care se simt simt perfect odihnite după 6 ore de somn pe noapte. Mulţi experţi recomandă să dormim cel puţin 7 ore pe noapte. Gena DEC2 codează o proteină care ajută să inhibe expresia altor gene, inclusiv a genei pentru hormonul orexină, cunoscut pentru senzaţia de odihnă.

O nouă descoperire – mutaţia genei ADRB1 este responsabilă pentru somn scurt

Acum, cercetătorii de la Departamentul de Neurologie a Universităţii California din San Francisco au o nouă descoperire. Guangsen Shi, unul dintre cercetători a explicat în publicaţia Neuron că au studiat o altă familie care doarme în mod natural puţin şi au identificat mutaţia unei alte gene – ADRB1. Se estimează că 4 din 100.000 de oameni au această mutaţie genetică. Şoarecii de laborator cărora li s-a modificat gena ADRB1, au dormit în medie cu o oră mai puţin pe zi decât înainte.

5 alimente pentru inimă