Nu renunta la micul dejun!

Unele lucruri nu se schimba: printre acestea este si faptul ca micul dejun ramane masa principala a zilei. Cand te trezesti dimineata, te speli pe fata, pe dinti, faci un dus, pe scurt, iti trezesti organismul la viata. Dar pana nu mananci ceva, nu iti tr
Nu renunta la micul dejun!
Nu renunta la micul dejun!

Cerealele
Cerealele sunt foarte sanatoase, in special cele integrale. Foarte important este tipul de cereale pe care il alegi. Cand mergi la cumparaturi nu te orienta dupa pret sau aspectul ambalajului, citeste cu atentie eticheta. Cerealele ideale trebuie sa contina pentru o portie:

–    cel putin 5 grame de fibre
–    mai putin de 200 de calorii
–    mai putin de 10 grame de zahar adaugat
–    peste 3 grame de proteine
–    25% din doza zilnica recomandata de fier

Mic dejun echilibrat
Pentru a te asigura ca ii oferi organismului tau toti nutrientii de care are nevoie, poti combina diverse tipuri de alimente. Iata un posibil meniu:
– o felie de paine din faina integrala cu o bucatica de branza topita
– o ceasca de iaurt degresat amestecat cu cateva linguri de iaurt partial degresat
– o tortilla umpluta cu albusuri de ou prajite si branza fara prea multe grasimi
– o jumatate de cana de fulgi de ovaz amestecata cu o cana de lapte degresat si un sfert de cana de fructe deshidratate.

Nu uita ca varietatea este foarte importanta, de aceea iti poti realiza singura meniuri pe placul tau. Nu este neaparat nevoie sa ai un mic dejun “traditional”. Poti alege ceea ce iti place, atat timp cat nu sari peste aceasta masa. Alege portiile mici si variate.

Micul dejun in miscare
Daca pur si simplu nu iti gasesti timp pentru a sta la masa si a savura micul dejun in liniste, nu este cazul sa renunti la acesta. Primul magazin alimentar aparut in cale iti poate rezolva problema. Cumpara cateva fructe si un iaurt degresat, sunt perfecte pentru o masa in viteza. Mai poti alege batoanele sau biscutii din cereale integrale impreuna cu un suc natural de fructe. Batoanele de cereale ar trebui sa aiba mai putin de 250 de calorii si in jur de cinci grame de fibre.

Sandvisurile reprezinta o optiune demna de luat in calcul. Sunt usor de pregatit si iti ofera libertate de miscare. Le poti consuma atat acasa cat si la birou. Poti manca o jumatate dintr-un sandvis mai mare la micul dejun, impreuna cu cateva fructe, iar cealalta jumatate ca gustare intre mese.

Majoritatea femeilor au nevoie de un mic dejun de 250 – 350 de calorii, iar barbatii chiar de mai multe calorii pentru un start cat mai bun. Nu uita ca este foarte important sa mananci in primele patru ore dupa ce te-ai trezit. Cu cat micul tau dejun contine mai multe fibre si mai putine grasimi, cu atat mai bine.

Articol exclusiv online
 

Diet tips
Diet tips
Recomandări:
Recâștigarea feminității după câștigarea războiului cu cancerul, posibilă?
Recâștigarea feminității după câștigarea războiului cu cancerul, posibilă?
Pieptul de pui cu striații albe, un pericol pentru sănătate?
Pieptul de pui cu striații albe, un pericol pentru sănătate?