Maratoniştii, predispuşi la incontinenţă urinară de efort

Se vorbeşte mult despre articulaţiile şi coloana alergătorilor de cursă lungă, despre bătăturile şi alte probleme plantare de care ar putea suferi, însă câţi dintre aceştia se gândesc că şi vezica le este afectată în urma efortului fizic la care se supun?
Maratoniştii, predispuşi la incontinenţă urinară de efort

Se vorbeşte mult despre articulaţiile şi coloana alergătorilor de cursă lungă, despre bătăturile şi alte probleme plantare de care ar putea suferi, însă câţi dintre aceştia se gândesc că şi vezica le este afectată în urma efortului fizic la care se supun?

Potrivit experţilor de la Loyola University Chicago Stritch School of Medicine, presiunea care pune stăpânire pe întreg corpul în timpul unui maraton poate cauza incontinenţă urinară de efort (sau de stres), iar persoanele care deja suferă de această afecţiune pot avea probleme serioase în timpul alergării. Pierderile involuntare de urină pot fi declanşate de un acces de tuse, strănut, alergat etc.

Este cea mai comună formă de incontinenţă şi afectează mai degrabă femeile decât bărbaţii. Experţii le recomandă alergătorilor să consume cât mai multe lichide şi să urineze ori de câte ori simt nevoia pe parcursul maratonului. „Alegătorii ar trebui să evite diureticele precum ceaiul şi cafeaua înainte de curse, întrucât acestea stimulează vezica.

În plus, exerciţiile Kegel i-ar putea ajuta să prevină pierderile de urină pe timpul maratonului, iar dacă simt că au probleme cu vezica în timpul sau după terminarea cursei trebuie să meargă neîntârziat la un medic” – sunt sfaturile experţilor americani.

 

Recomandări:
Fără mască în aer liber din 15 mai. Ce alte restricții sunt eliminate
Fără mască în aer liber din 15 mai. Ce alte restricții sunt eliminate
Starea de bine este influențată de alimentație și de somn
Starea de bine este influențată de alimentație și de somn