Leziunile măduvei spinării ar putea fi vindecate

Medicamentul funcţionează prin întreruperea sintezei unui fel de "clei lipicios" care împiedică celulele nervoase să crească după o accidentare la coloana vertebrală.
Leziunile măduvei spinării ar putea fi vindecate

Un medicament care vindecă leziunile de la nivelul măduvei spinării, stimulând creşterea nervilor spinali şi contribuind astfel la vindecarea zonelor vătămate, a fost creat de oamenii de ştiinţă americani, informează bbc.com, citat de Mediafax.

Studiul, realizat pe şoareci şi publicat în revista Nature, a arătat că mişcările membrelor şi controlul asupra vezicii urinare pot fi reinstaurate în anumite grade.

Medicamentul funcţionează prin întreruperea sintezei unui fel de „clei lipicios” care împiedică celulele nervoase să crească după o accidentare la coloana vertebrală.

Teste suplimentare vor fi necesare, însă reprezentanţii programului de cercetare Spinal Research spun că „un progres real” a fost deja făcut prin intermediul acestui medicament.

Accidentările suferite la nivelul măduvei spinării întrerup fluxul constant de semnale electrice dintre creier şi restul corpului.

Astfel de accidentări pot duce la paralizie.

Cercetătorii de la Case Western Reserve University School of Medicine din statul american Ohio spun că ţesutul cicatrizant format după o accidentare împiedică măduva spinării să se repare.

Proteine zaharoase sunt sintetizate de ţesutul cicatrizant, iar acestea acţionează ca un clei lipicios.

Partea prelungită a nervului – axon – rămâne prinsă în acel clei, dacă încearcă să traverseze zona vătămată din măduva spinării.

Savanţii americani au injectat o substanţă chimică sub piele, care a ajuns în măduva spinării şi a întrerupt procesul de sintetizare a acelui clei.

„A fost ceva uimitor – axonii au continuat să crească tot mai mult”, a dezvăluit coordonatorul studiului, profesorul Jerry Silver.

În acest test, 21 dintre cei 26 de şoareci au prezentat anumite grade de recuperare, fie în ceea ce priveşte capacitatea de mişcare a membrelor, fie în reluarea funcţiei vezicii urinare.

„Ceea ce am văzut a fost cu adevărat remarcabil. Unii dintre şoareci s-au recuperat fantastic, atât de bine încât cu greu ai mai fi putut să-ţi dai seama că în acea zonă a existat o accidentare”, a adăugat cercetătorul american.

Jerry Silver consideră că noul medicament trebuie să fie testat într-o serie de experimente suplimentare, ce vor fi realizate pe animale de talie mai mare, înainte de debutul testelor pe pacienţi umani.

El consideră de asemenea că medicamentul ar putea fi folosit în conjuncţie cu alte tratamente revoluţionare, precum transplantul de nervi şi stimularea electrică.

Mişcarea te ajută să dormi mai bine