Fii mai deştept cu 3 ore de sport pe săptămână!

Când vine vorba sa-ţi îmbunătăţeşti condiţia fizică, să slabeşti sau să ajungi să fii mulţumit de corpul tău, majoritatea specialiştilor îţi recomandă să te antrenezi de 5 ori pe săptămână la sala de sport. Dar cum facem atunci când vrem să ne antrenăm mintea?
27.11.2013
Fii mai deştept cu 3 ore de sport pe săptămână!

Când vine vorba sa-ţi îmbunătăţeşti condiţia fizică, să slabeşti sau să ajungi să fii mulţumit de corpul tău, majoritatea specialiştilor îţi recomandă să te antrenezi de 5 ori pe săptămână la sala de sport. Dar cum facem atunci când vrem să ne antrenăm mintea?

Un nou studiu publicat în „Aging Neuroscience” sugerează că  singurul lucru de care ai nevoie pentru a-ţi îmbunătăţi memoria, funcţiile cognitive şi pentru a-ţi dezvolta creierul în general este o oră de aerobic, de 3 ori pe săptămână.
Cercetătorii de la Universitatea din Texas au plasat 18 participanţi sedentari cognitiv sănătoşi, cu vârste cuprinse intre 57 si 75 de ani, pe un antrenament uşor de exerciţii aerobice câte o oră, de 3 ori pe săptămână. După trei luni de observare a acestora, subiecţii au prezentat o „relaxare” a fluxului sanguin cerebral şi îmbunătăţiri semnificative în testele atât imediate cât şi pe termen lung ale memoriei.

„Aerobicul este cel mai simplu mod de a-ţi creşte performanţa de memorie şi te costă doar o pereche de pantofi sport” , afirmă Dr. Sandra Bond Chapman. De asemenea, contrar rezultatelor fizice care de obicei apar după multe luni de antrenament şi dietă, efectele acestui „antrenament” al minţii va fi simţit după doar 6 săptămâni.

Sunteţi gata să începeţi? Nu uitaţi, în scopul de a culege repede beneficiile, asiguraţi-vă că exerciţiile pe care le faceţi sunt o provocare suficientă pentru a vă pune în mişcare fluxul sangvin şi, prin urmare, pentru a stimula creierul la mai mult!

Autor: Iulia Pocol

Cel mai nou articol Video:
Totul despre bypass gastric, operația care tratează obezitatea