Fântâna tinereţii? Un supliment alimentar ar putea preveni şi contracara deteriorarea creierului

Un supliment alimentar care conţine un amestec de 30 de vitamine şi minerale – toate ingrediente naturale disponibile în orice farmacie – a arătat propietăţi anti-îmbătrânire remarcabile care pot preveni şi chiar contracara pierderea neuronilor, potrivit unui nou studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea McMaster.

“Descoperirea este extraordinară – sperăm ca acest supliment să fie de ajutor în vindecarea unor boli grave şi în cele din urmă să ducă la îmbunătăţirea calităţii vieţii”, a declarat autorul principal la studiului Jennifer Lemon, cercetător asociat la Departamentul de Biologie al Universităţii Mcmaster.

Formula care conţine ingrediente comune cum ar fi vitaminele B, C sau D, acid folic, extract de ceai vede, ulei de ficat de cod şi alte produse nutraceutice a fost concepută pentru prima dată de cercetătorii de la Universitatea McMaster în anul 2000.

O serie de studii publicate în ultimii zece ani au arătat că acest supliment are efecte importante asupra cobaiilor. Unii dintre cobaii folosiţi îşi pierduseră mai mult de jumătate dintre neuroni cu un imapact grav asupra a diferite regiuni ale creierului – echivalentul uman al unei forme severe a bolii Alzheimer.

Cercetătorii le-au administrat suplimentul în fiecare zi timp de câteva luni. S-a observat că după un timp suplimentul a anulat efectele declinului cognitiv.

Cercetarea sugerează că există un potenţial uriaş pentru a ajuta persoanele care suferă de diferite afecţiuni neurologice. “Ştim că şoarecii trec prin acelaşi mecanism celuluar care contribuie la neurodegenerare ca şi oamenii. De fapt, procesul este identic la toate speciile. Există o similaritate între toate speciile”, explică Lemon.

Pe lângă faptul că au analizat markerii cei mai importanţi ai procesului de îmbătrânire, cercetătorii au mai descoperit că şoarecii cărora li s-a administrat suplimentul şi-au îmbunătăţit vederea şi simţul olfactiv – pierderea cărora este deseori asociată cu boli neurologice –şi şi-au îmbunătăţit activitatea motorie.

Următorul pas este testarea suplimentului pe oameni (mai ales cei care suferă de boli neurodegenerative) în următorii doi ani. Studiul a fost publicat în revista Environmental and Molecular Mutagenesis.

Recomandări:
Rețelele sociale, principalele surse de știri false și dezinformare în pandemie
Ce nume va purta fetița Ducilor de Sussex