Este momentul să vorbim deschis despre BPOC! Comunicat de presă

17.11.2021
Este momentul să vorbim deschis despre BPOC! Comunicat de presă
Sursa foto: Shutterstock

Boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) este una dintre cele mai severe afecțiuni, impactând viețile a 384 de milioane de oameni din întreaga lume, cu un cost global care se estimează că va crește la 4,8 trilioane de dolari până în 2030.

În România, se estimează că peste un milion de oameni suferă de BPOC. Cu toate acestea, BPOC este o afecțiune neprioritară, subdiagnosticată și subtratată în sistemele de sănătate din întreaga lume.

Astăzi, de Ziua Internațională a BPOC, ne concentrăm eforturile pentru a aduce această boală în centrul atenției. În parteneriat cu ONG-uri, asociații de pacienți, societăți medicale profesionale și experți în domeniu, lansăm la nivel global campania Speak Up for COPD (www.speakupforcopd.com) deoarece considerăm că BPOC trebuie să devină o prioritate de sănătate publică.

Persoanele care trăiesc cu BPOC se fac greu auzite din multe motive: stigmatizarea din cauza asocierii cu fumatul, neînțelegerea bolii și a poverii pentru pacienți.

Campania globală Speak Up for COPD ne îndeamnă pe toți să-i sprijinim pe cei care trăiesc cu această boală progresivă.

Pentru a elimina BPOC ca o principală cauză de deces, trebuie schimbat modul în care oamenii înțeleg și prioritizează această afecțiune.

Pandemia a adus bolile respiratorii în atenția autorităților și a publicului larg. Haideți să folosim această oportunitate și să schimbăm în bine situația pacienților cu Bronho Pneumopatie Obstructivă Cronică (COPD). Speak Up for COPD este o astfel de campanie – pentru că se poate, dar încă nu se știe! – Radu Rășinar, Director General AstraZeneca Romania și Vicepreședinte al AstraZeneca Europa Centrală și de Est.

BPOC este o boală despre care aproape nimeni nu vorbește, deși este una dintre amenințările majore pentru sănătatea noastră: sute de milioane de persoane suferă de boală pulmonară obstructivă cronică (BPOC) în întreaga lume, fiind a treia cauză de deces la nivel mondial.

Lipsa de înțelegere, percepțiile greșite și prejudecățile din jurul acestei afecțiuni influențează îngrijirea la timp și de calitate pentru persoanele cu BPOC. Este o afecțiune care în mare parte rămâne necunoscută de public și de factorii de decizie la nivel global.

Prin susținerea campaniei Speak Up for COPD, BPOC poate fi recunoscută dincolo de comunitatea sa de specialiști – împreună putem avea un impact pozitiv asupra prioritizării pacienților cu BPOC – Daniela Mutu, General Manager, Chiesi Romania SRL.

Campania prezintă punctele de vedere ale pacienților, detalii despre afecțiune și oferă un mecanism de susținere a cauzei pacienților. Ne dorim să putem localiza și în România această campanie în viitorul apropiat, conform reglementărilor în vigoare.

Campania Speak Up for COPD a fost finanțată de AstraZeneca și susținută de Chiesi Farmaceutici, The International Federation on Aging și The Global Allergy and Airways Patient Platform.

AstraZeneca este o companie biofarmaceutică globală, bazată pe cercetare și dezvoltare de medicamente inovatoare care sunt utilizate de milioane de pacienți din întreaga lume, eliberate pe bază de prescripție medicală în oncologie, boli rare și biofarmaceutice, inclusiv cardiovasculare, renale și metabolice, respirator și imunologie.

Cu sediul în Cambridge, Marea Britanie, AstraZeneca operează în peste 100 de țări. Vă rugăm să vizitați www.astrazeneca.com pentru mai multe detalii.

Cu sediul în Parma, Italia, Chiesi este un grup internațional de produse farmaceutice și asistență medicală axat pe cercetare, cu o experiență de peste 85 de ani, care operează în 30 de țări cu peste 6.000 de angajați (Grupul Chiesi).

Pentru a-și îndeplini misiunea de a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor, acționând responsabil față de societate și mediu, Grupul cercetează, dezvoltă și comercializează soluții terapeutice inovatoare în cele trei domenii de interes: AIR (produse și servicii care promovează respirația, de la nou-născuți până la populația adultă), RARE (soluții inovatoare și servicii personalizate pentru îmbunătățirea calității vieții pacienților cu boli rare și ultra-rare) și CARE (produse și servicii pentru a sprijini îngrijirea de specialitate și personală).

Din 2019, Chiesi este cel mai mare grup farmaceutic certificat B Corp din lume. Vă încurajăm să vizitați www.chiesi.com

Recomandare video
Dr. Ingrid Gheorghe: soluții pentru bolile care afectează endometrul
Recomandări:
Băutura care crește riscul de boală Parkinson
Băutura care crește riscul de boală Parkinson
Irina Rimes, invitată la podcastul ALTCEVA cu Adrian Artene
Irina Rimes, invitată la podcastul ALTCEVA cu Adrian Artene