Dr. Corina Zugravu: doi pași de urmat pentru a avea o inimă sănătoasă

Ziua Mondială a Inimii, marcată în fiecare an, în data de 29 septembrie este încă un prilej de a adopta un stil de viață sănătos pentru a preveni bolile cardiovasculare.
29.09.2022
Dr. Corina Zugravu: doi pași de urmat pentru a avea o inimă sănătoasă

Anul acesta, de Ziua Mondială a Inimii, Federația Mondială a Inimii (WHF) solicită acțiuni urgente privind schimbările climatice și inechității serviciilor medicale, având în vedere milioanele de vieți expuse riscului de boli cardiovasculare, care încă este considerat cel mai mare „ucigaș” din lume.

Anul 2022 a adus temperaturi extreme, valuri de căldură nemaiîntâlnite în istorie. Schimbările climatice și poluarea aerului sunt deja responsabile pentru 25% din toate decesele cauzate de boli cardiovasculare, ucigând 7 milioane de oameni anual.

Profesorul Fausto Pinto, președintele WHF, spune: „Milioane de oameni deja vulnerabili sunt expuși de două ori: o dată la evenimente meteorologice extreme și apoi la accesul limitat la asistență medicală. Liderii mondiali trebuie să-și intensifice eforturile cu privire la cele două cele mai mari amenințări ale timpului nostru: schimbările climatice și inechitatea globală în materie de sănătate.”

Conf. Univ. Dr. Corina Zugravu, medic primar în igiena alimentaţiei şi nutriţie, membru în Comitetul Consultativ în Nutriţie Herbalife consideră că sunt doi pași de urmat pentru a avea o inimă sănătoasă:

  1. să fim atenți ce și cât punem în farfurie
  2. și să ne rezervăm zilnic un interval de timp în care să fim fizic activi.

Accentul trebuie pus pe legume și fructe cât mai diverse, asociate cu leguminoase uscate și cereale integrale. Dintre alimentele de origine animală, lactatele degresate sunt cele mai sănătoase, încercați să reduceți consumul de carne, fiind recomandat peștele. În funcție de necesarul caloric al fiecăruia, puțin ulei vegetal nerafinat este benefic. Se observă clar că nivelul de grăsimi saturate trebuie să fie cât mai mic, iar cel de fibre și micronutrienți, cât mai mare”, a declarat Conf. Univ. Dr. Corina Zugravu.

Activitatea fizică periodică nu are efect benefic doar asupra inimii, ci și asupra întregului aparat cardiovascular și implică multe alte aparate și sisteme cu care acesta conlucrează strâns.

Noi nu suntem făcuți din „bucăți” separate, ci suntem un ansamblu armonios, de aceea să ne gândim la legăturile pe care, de fapt, fiecare celulă le are cu inima și cu buna funcționare a acesteia”, a subliniat dr. Zugravu.

Activitatea prestată trebuie să te facă să îți simți inima bătând tare, că e vorba de mers foarte rapid, alergat, mers pe bicicletă, etc. În rest, la cei cu probleme preexistente de sănătate trebuie întrebat medicul curant, pentru că el știe cel mai bine cu ce limitări te confrunți”, spune dr. Corina Zugravu, care subliniază că pentru un adult sănătos, 30 de minute pe zi, 5 zile pe săptămână de activitate fizică aerobică poate fi un obiectiv rezonabil.

De asemenea, un stil de viață cu o alimentație sănătoasă, mișcare zilnică, o greutate în limite normale, evitarea fumatului și a consumului excesiv de alcool, etc. sunt câțiva factori care pot preveni bolile cardiovasculare. Conform raportului „Starea Sănătății în Uniunea Europeană”, publicat de Comisia Europeană, România înregistrează rate ridicate ale mortalității evitabile prin prevenție și ale mortalității prin cauze tratabile*.

 

* https://www.oecd.org/publications/romania-profilul-sanatatii-in-2021-b1c792f4-ro.htm

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mihaela Arsene
Mihaela Arsene
Am intrat in domeniul presei scrise dintr-o intamplare, in 1995, dar pasiunea pentru acest domeniu s-a nascut odata cu prima revista pe care am condus-o, o revista de frumusete. Apoi am lucrat la Avantaje, iar odata cu aparitia internetului m-am dedicat online-ului si dezvoltarii site-urilor. Sanatatea, ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee
Recomandări: