Dr. Corina Zugravu – 5 surse naturale de potasiu

Avocado este un fruct bogat în potasiu şi poate fi consumat fie ca atare, fie adăugat în salate sau sandviciuri, oferind astfel aproximativ 690 mg de potasiu.
Dr. Corina Zugravu  – 5 surse naturale de potasiu
dr Corina Zugravu, foto arhivă

Potasiul este un mineral indispensabil care susţine activitatea electrică a celulelor şi are un rol important în regimul alimentar. Adoptând o dietă echilibrată care să conţină fructe, legume şi proteine îi putem oferi organismului acest element de care are nevoie.

Potasiul, un mineral care menţine inima sănătoasă

Potasiul poate reduce riscul de boli cardiovasculare şi contribuie la transmiterea de oxigen către creier. Mai mult, acesta controlează contracţia muşchilor şi funcţionarea nervilor, ajutând la reglarea tensiunii arteriale. Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) a stabilit că doza zilnică recomandată organismului uman adult este de 3500 mg de potasiu.

Din meniul zilnic nu trebuie să lipsească alimente ce conţin potasiu în mod natural

„Buna funcţionare a organismului porneşte de la alegerile alimentare pe care le facem zi de zi. Dacă ne dorim să ducem o viaţă echilibrată şi sănătoasă, este esenţial să ne facem un plan potrivit pentru nevoile personale care să se integreze în programul nostru zilnic. Între aceste alegeri trebuie să acordăm atenţie şi surselor de potasiu. Dintre cele mai accesibile alimente care conţin acest mineral sunt avocado, pepene roşu, spanac, suc de portocale şi berea, consumată în cantităţi moderate,” a declarat dr. Corina Zugravu, Preşedinte Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie. 

Atenţie, iubitorii de bere trebuie să ştie că doar consumând în mod moderat bere se pot bucura de efectele pozitive asupra sănătăţii. Excesul de alcool duce la îmbolnăvire pe termen lung.

Cel mai nou articol Video:
Dr. Silvia Chiotoroiu: tratamentul modern pentru cataractă