Descoperă secretul genetic al tinereţii

Multe dintre noi credem că a combate efectele îmbătrânirii echivalează cu eforturile depuse pentru a ne păstra o piele radioasă, perfect întinsă şi o podoabă capilară bogată, strălucitoare. De acord, ridurile şi firele albe de păr reprezintă primele semne ale bătrâneţii, însă acest proces fiziologic are implicaţii mult mai profunde, iar specialiştii din întreaga lume care încearcă să găsească elixirul tinereţii nu sunt preocupaţi în primul rând de aspectul estetic al problemei.
03.07.2013
Descoperă secretul genetic al tinereţii

Practic, întârziind cât mai mult instalarea procesului de îmbătrânire a organismului vom reuşi să ieşim învingători şi în lupta cu maladii care până acum ne-au făcut să înţelegem cât suntem de neputincioşi: cancerul, diabetul, boala Alzheimer, bolile cardiovasculare şi neurodegenerative.

Îmbătrânirea este rezultatul acumulării de molecule ADN deteriorate şi care, odată cu înaintarea în vârstă, devin tot mai multe. Teoria este valabilă şi în ceea ce priveşte instalarea bolilor grave care, cel puţin în teorie, sunt asociate cu bătrâneţea. Faptul că în organismul nostru se acumulează tot mai multe erori ADN pe măsură de trec anii, ne afectează corpul mai mult decât câteva riduri şi fire albe de păr. Identificarea markerilor moleculari care declanşează îmbătrânirea ar putea fi soluţia, pe viitor, pentru o viaţă lungă şi sănătoasă.

În prezent, se cunosc câteva cauze ce antrenează acest proces: scurtarea progresivă a talomerilor (capătul protectiv al cromozomilor), defectele pe care le acumulează genele cu trecerea timpului din diverse cauze ce ţin sau nu de individ, expunerea la mediul extern şi anumite proteine din organism care, în ciuda defectelor pe care le prezintă, nu se elimină ci se acumulează.

În acest context, nici antioxidanţii, şi nici dietele restrictive nu pot deocamdată face prea multe pentru a ne abate de la mersul firesc al vieţii, căci speranţa noastră, după cum susţin specialiştii, stă în tratamentele genetice.

Elena Nistor