Cum să ai un păr mai bogat

Cum să ai un păr mai bogat – 2 vitamine care ar putea preveni căderea părului
Cum să ai un păr mai bogat

Dacă în ultimul timp ai observat o accentuarea a căderii părului, ar fi bine să-ţi analizezi puţin dieta: un deficit de vitamina D şi un nivel scăzut al fierului ar putea fi de vină pentru deteriorarea podoabei capilare.

Cercetătorii de la Universitatea din Cairo au descoperit că femeile care se confruntau cu astfel de probleme prezentau deficienţe de fier şi vitamina D2 – iar căderea părului s-a accentuat pe măsură ce aceste valori au scăzut.

Acesta este primul studiu care analizează rolulul vitaminei D în căderea părului. “Este foarte posibil ca vitamina D să ajusteze genele care promovează creşterea normală a folicului de păr”, este de părere Rania Mounir Abdel Hay, co-autor al studiului şi profesor la Universitatea din Cairo. În ceea ce priveşte rolul fierului – un nivel scăzut ar putea inhiba o enzimă esenţială asociată cu pierdea pierderea părului, potrivit experimentelor realizate pe cobai.

Doza minimă recomandată este de 600 unităţi vitamina D pe zi şi de 800 unităţi dacă aveţi peste 71 de ani. Deşi poate fi dificil să aveţi suficientă vitamina D în dieta voastră, este bine de ştiu că o porţie de 85 grame de somon conţine 450 de unităţi, iar laptele şi sucul de portocale îmbogăţite cu această vitamină conţin între 115 şi 135 unităţi.

Luaţi în considerare şi administrarea unui supliment cu vitamina D, care vă poate aduce şi alte beneficii pentru sănătate pe lângă un păr sănătos: ar putea preveni bolile cardiovasculare, cancerul şi fracturile osoase.

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața
Recomandări:
Depresia, detectată direct de pe telefon
Depresia, detectată direct de pe telefon
Activitatea fizică arde mai puține calorii decât te-ai fi așteptat STUDIU
Activitatea fizică arde mai puține calorii decât te-ai fi așteptat STUDIU