Cât sport practică românii?

Ştim cu toţii cât de important este să practicam un sport. Dar oare cum se descurcă românii la acest capitol?
Cât sport practică românii?

Ştim cu toţii cât de important este să practicam un sport. Dar oare cum se descurcă românii la acest capitol?

Preda Publishing a realizat un infografic despre obiceiurile sportive ale românilor bazat pe raportul de cercetare „SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports”, realizat de Quantix Marketing Consulting, care analizează percepţiile şi comportamentele românilor legate de sport, precum şi percepţiile românilor despre companiile care se asociază cu sportul.
Studiul vine cu date actuale despre gradul în care sunt practicate sporturile în România, despre percepţii şi comportamente ale românilor legate de sport. Raportul oferă o diagnoză a sportului de masă şi de performanţă, extrem de utilă decidenţilor de marketing şi business în general. Această cercetare este un prim pas dintr-o iniţiativă venită să sprijine dezvoltarea sportului din ţara noastră, prin aducerea faţă în faţă a celor care pot ajuta fenomenul sportiv din România şi a celor care sunt conectaţi la acesta.

Dintre datele interesante reieşite din raport aflăm că:

  • 50.7% dintre români practică cel puţin o activitate sportivă pe an, iar 61% dintre acestia practica cel puţin o dată pe lună;
  • Bărbaţii cheltuie mai mult pe articole sportive. Femeile cheltuie mai mult pe servicii legate de sport;
  • Peste 90% dintre români consideră că există o relaţie pozitivă între practicarea sportului şi starea de sănătate;
  • Peste 85% dintre români urmăresc diferite sporturi (indiferent de mediu: televizor, online, live)
  • 63% dintre românii conectaţi la fenomenul sportiv urmăresc fotbal. Dintre aceştia, peste 90% urmaresc meciuri ale echipei naţionale;
  • Peste 90% dintre români apreciază că performanţele sportivilor români pe plan internaţional ajută la promovarea unei imagini pozitive a României în lume. În acelaşi timp, 83% dintre respondenţi consideră că se cheltuie prea puţini bani de la bugetul de stat pentru sport;
  • Gimnastica este sportul despre care cei mai mulţi români apreciază că România a avut performanţe deosebite pe plan internaţional. De altfel, Nadia Comăneci este cea mai admirată sportivă din România din toate timpurile (37% dintre români au ales-o ca cel mai admirat sportiv);
  • 72% dintre români afirmă că sunt inclinaţi să cumpere mai mult branduri pe care le-au văzut implicate în susţinerea, în diverse forme, a sportului;
  • 47% dintre români apreciază că implicarea companiilor în sport ar trebui orientată spre sprijinirea competiţiilor de amatori.

Cercetarea a fost realizată îmbinând metodologii cantitative şi calitative. Cercetarea cantitativă s-a realizat online, în perioada noiembrie – decembrie 2013, pe un eşantion de 882 de respondenţi, printr-un chestionar aplicat pe românii între 18-70 ani din mediul urban. Culegerea datelor este realizată de Inovaction Market Research, furnizorul panelului pentru acest studiu.

Demersul calitativ s-a derulat în perioada octombrie 2013 – martie 2014, prin interviuri în profunzime cu persoane care au o legătură mai strânsă cu sportul, fie că îl practică (la nivel de performanţă sau amator), organizează evenimente sportive sau se asociază cu el prin intermediul companiei în care lucrează.

Tags: