Care este adevărata putere a bărbatului modern?

Doar 7% dintre bărbaţi se identifică cu felul în care masculinitatea este mediatizată în prezent.
Care este adevărata putere a bărbatului modern?

Bărbaţii consideră că unul dintre atributele masculinităţii autentice este grija pe care o au faţă de ceilalţi, deşi aceasta nu se regăseşte în actualul stereotip al bărbatului modern.

Doar 7% dintre bărbaţi se identifică cu felul în care masculinitatea este mediatizată în prezent.

Bărbatul puternic din ziua de astăzi este mai mult decât un bărbat cu statut, influenţă sau putere fizică. 90% dintre bărbaţii din întreaga lume văd în grija faţă de ceilalţi un semn de putere, conform unui studiu recent realizat de Dove Men+Care. Mai mult, 86% dintre bărbaţi afirmă că definiţia masculinităţii a evoluat (comparativ cu generaţia din care fac parte taţii lor), dar că felul în care aceasta este reprezentată în media nu s-a schimbat.

Un studiu despre ce conferă putere unui bărbat
Ideea studiului a fost de a afla care sunt percepţiile bărbaţilor din lumea întreagă despre masculinitate şi despre ce anume îi face pe ei să se simtă cu adevărat puternici.

Studiul ”Grija îl face pe bărbat mai puternic” a fost realizat în 2014 în parteneriat cu cercetătorul şi sociologul Dr. Michael Kimmel şi subliniază faptul că, deşi dorinţa de protecţie şi grija faţă de ceilalţi au fost întotdeauna importante pentru bărbaţi, ce s-a schimbat este importanţa acestora în definiţia modernă a calitaţilor unui bărbat „puternic”.

Conform acestui studiu:

  • 91% dintre bărbaţi consideră că este necesar să aibă grijă de ei înşişi pentru a putea avea grijă şi de ceilalţi. Acest lucru presupune inclusiv atenţia acordată îngrijirii personale
  • 86% dintre bărbaţi susţin că semnificaţia masculinităţii s-a schimbat în comparaţie cu generaţia din care fac parte taţii lor
  • 9 din 10 bărbaţi percep latura lor grijulie ca pe un semn de putere
  • Doar 7% dintre bărbaţii din întreaga lume se regăsesc în felul în care este reprezentată masculinitatea în presă

În acest context, Dove Men+Care a lansat campania ”Real Strength”, o campanie care surprinde viziunea actuală despre masculinitate, aducând în prim plan un alt atribut al acesteia, grija pe care o are bărbatul modern pentru cei din jur.
„Am creat campania > pentru a vorbi despre percepţia actuală a masculinităţii. În centrul conceptului modern de „masculinitate” stă puterea de caracter. Calităţi precum integritatea, onestitatea şi modul în care bărbaţii au grijă de ei inşişi, dar şi de cei din jur sunt definitorii pentru percepţia actuală a bărbaţilor asupra masculinităţii – versus forţa fizică sau puterea de influenţă şi dominare care erau apreciate mai mult de către generaţiile anterioare. Astăzi, tot mai mulţi bărbaţi îşi câştigă respectul şi pentru că sunt mult mai deschişi să-şi accepte latura protectoare şi recunosc că aceste experienţe le aduc satisfacţie şi îi fac mai puternici.” afirmă Dan Oprescu, Brand Building Director Home & Personal Care Unilever South Central Europe.

Recomandări: