Capcanele telefoniei mobile – ce trebuie sa stiti inainte sa semnati un contract

Care sunt drepturile mele odata ce am semnat un contract pentru un abonament de telefonie mobila? In functie de ce elemente imi aleg abonamentul? Pot oricand sa renunt la abonament?
07.04.2011
Capcanele telefoniei mobile - ce trebuie sa stiti inainte sa semnati un contract
Capcanele telefoniei mobile - ce trebuie sa stiti despre abonamente

Care sunt drepturile mele odata ce am semnat un contract pentru un abonament de telefonie mobila? In functie de ce elemente imi aleg abonamentul? Pot oricand sa renunt la abonament? Iata o serie de intrebari pe care ni le punem atunci cand vrem sa ne facem un abonament pentru telefonul mobil. Specialistii APC Romania va ofera o serie de informatii de luat in considerare atunci cand va hotarati sa incheiati un contract cu o companie de telefonie mobila.

Inainte de a semna un contract de abonament sau de a cumpara o cartela pentru servicii de telefonie, e bine sa va cunoasteti drepturile si sa va informati cat mai bine. Decizia pe care o veti lua va fi astfel una corecta si adecvata nevoilor voastre. Drepturile de informare sunt garantate prin lege. Trebuie sa vi se spuna si, la cerere, sa vi se dea in scris, inainte de semnarea contractului 3 informatii importante:

planul tarifar ales, inclusiv valoarea lui pentru toata durata contractului, cu serviciile incluse – abonament lunar (cu minute/credit incluse/inclus), extra-optiuni, conectare/instalare etc., plus telefon (daca e cazul), cu toate taxele incluse.
• ce tarife se aplica si in ce conditii se folosesc minutele incluse sau creditul inclus.
• durata minima a contractului si taxele pe care trebuie sa le platiti daca renuntati la contract inainte de termen.

Foarte important de retinut este faptul ca nu sunteti obligat sa semnati contractul pe loc! Puteti solicita si obtine gratuit, inainte de semnare, o copie a Contractului-cadru si a Conditiilor generale de furnizare a serviciului. Aceste documente pot fi luate acasa, sa le consultati cu apropiatii sau chiar cu un avocat si abia apoi sa decideti daca veti semna.

Nu-l puteti obliga pe operator sa modifice contractul, dar puteti alege alt operator care va ofera conditii mai bune. La semnarea contractului, operatorul trebuie sa va ofere un exemplar tiparit al Procedurii de solutionare a reclamatiilor.

Derularea contractului

Pe parcursul derularii contractului, aveti dreptul de a solicita si de a primi o factura detaliata, in care se vor regasi informatii referitoare cel putin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuitati, reduceri de care ati beneficiat, lista completa a apelurilor efectuate si receptionate pentru care se percepe tarif, durata acestora etc. Aveti dreptul sa fiti informati cu 30 de zile inainte de orice modificari operate de furnizor asupra conditiilor contractuale (servicii oferite, tarife, mod de taxare).

aca nu sunteti de acord cu modificarile anuntate, puteti renunta la contract fara a plati despagubiri. In cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioara presupune plata unor penalitati, operatorii vor trebui sa va informeze prin intermediul facturii sau printr-un SMS despre data la care expira contractul si data-limita pâna la care puteti cere sa nu vi se prelungeasca respectivul contract. Veti primi aceasta informare cu minimum 15 zile si cu maximum 45 de zile inainte de data-limita a notificarii. 

Verificati intai, apoi semnati
Ce tarife se aplica si in ce conditii;
In cât timp veti fi conectat;

Cum puteti anunta o defectiune si in ce termen se remediaza;
Taxele pe care trebuie sa le platiti daca renuntati la contract inainte de termen;

In ce conditii vi se poate suspenda serviciul;
La ce despagubiri aveti dreptul daca furnizorul de servicii nu respecta contractul;

Penalitatile pe care trebuie sa le platiti daca nu respectati contractul (de exemplu, daca nu platiti factura la termen).
 
Cel mai nou articol Video:
Platou de post rapid de făcut și foarte sănătos
Recomandări: