Bianca Brighila – coach: 10 semne că nu te iubeşti pe tine însuţi/însăţi

Perioada autoizolării este una propice pentru introspecţii. Cine eşti cu adevărat, ce te mulţumeşte cu adevărat, ce aspiraţii ai,ce dorinţe? Te iubeşti pe sine?
Bianca Brighila – coach: 10 semne că nu te iubeşti pe tine însuţi/însăţi

Multe persoane care se declară dezamăgite de cei din jur, pot avea surpriza că modul în care se raportează la ceilalţi şi gradul de aşteptări este unul nerealist. Şi totodată, pot realiza că nu sunt împăcaţi cu sine. Însă, în cazul unora totul se poate schimba în momentul în care realizează că nu se iubesc destul pe sine şi iau atitudine conform opiniei Biancăi Brighila, nutriţionist holistic, trainer, coach, autor a unor programe online transformaţionale. 

Pandemia şi izolarea sunt două situaţii în care iese la iveală tot ceea ce nu funcţionează cum trebuie atât în plan personal cât şi în relaţia cu ceilalţi. Este nevoie mai mult ca niciodată să ne păstrăm stima de sine, să ne îngrijim, să ne păstrăm starea de sănătate fizică şi sănătate mentală chiar dacă nu mai ieşim atât de des în lume şi nu mai avem feed-back de la persoanele din jurul nostru – colegi de muncă, colegi de şcoală, prieteni şi chiar necunoscuţi.

Care ar fi 10 semne ale lipsei de iubire de sine?

Dorim ca ceilalţi să ne umple rezervoarele de iubire. Dar nu se poate. Pentru că doar tu îţi poţi umple rezervoarele. Iubirea, confirmarea, susţinerea pe care le primeşti de la ceilalţi sunt direct proporţionale cu iubirea ta de sine, căci este imposibil să primeşti ceva dacă nu dispui de un loc în care să îl aşezi” este de părere Bianca Brighila.

Ce alte ”simptome” mai pot avea persoanele care nu se iubesc suficient pe sine?

O atitudine exagerat de critică, dar şi delăsarea pot fi semne ale lipsei iubirii de sine. Bianca Brighila explică – ”Alte semne ale lipsei iubirii de sine sunt –

  • Ai tendinţa de a vedea numai defectele,
  • îi critici pe cei din jur,
  • îţi este greu să faci sport,
  • nu poţi să mănânci echilibrat
  • nu poţi să scapi de obiceiurile proaste,
  • te simţi fericit numai atunci când totul este bine,
  • ai permanent nevoia de îi mulţumi pe ceilalţi,
  • auto-culpabilizarea face parte din programul zilnic
  • lipsa de speranţă te caracterizează
  • eşti mai mereu irascibil
  • ai frică de eşec”.

Aşadar, primul pas spre a îmbunătăţi calitatea vieţii este să calculaţi gradul de iubire pentru propria persoană. Şi să  vă iertaţi.