Bărbații, predispuși să se îngrașe pe timpul verii. Ce spun studiile

Un nou studiu sugerează că temperaturile crescute îi fac pe bărbați să se îngrașe și să consume mai multe calorii.
21.07.2022
Bărbații, predispuși să se îngrașe pe timpul verii. Ce spun studiile
Foto: shutterstock / Bărbații, predispuși să se îngrașe pe timpul verii. Ce spun studiile

Un nou studiu sugerează că temperaturile crescute îi fac pe bărbați să se îngrașe și să consume mai multe calorii, în timp ce apetitul femeilor nu suferă modificări în perioadele de primăvară-vară. Universitatea Tel Aviv din Israel a folosit datele deja existente ale 3000 de participanți, acestea fiind colectate pe o perioadă mai mare de 12 luni. Între lunile martie și septembrie, bărbații au consumat cu 17% mai multe calorii pe zi față de restul anului, arată studiul. New Scientist raportează că femeile au consumat același număr caloric.

Dr. Carmit Levy, autor al studiului, susține că expunerea la soare îi face pe bărbați să producă mai multă grelină, un hormon care stimulează apetitul. Teoria a fost testată de Dr. Levy și echipa sa pe șoareci la Departamentul de Genetică Moleculară Umană și Biochimie. În perioada studiului, cercetătorii au expus un grup de șoareci masculi la radiațiile UVB și au descoperit că nivelul secreției de grelină a celulelor grase era crescut. Acesta era blocat de hormonul sexual feminin, estrogen, ceea ce explică de femeile nu consumau mai multe calorii pe timpul verii.

Descoperirile au fost ulterior susținute și de studiile făcute pe oameni. Cinci bărbați au fost expuși la razele UV din laborator timp de 25 de minute, pe o perioadă de cinci zile. Nivelul de grelină era crescut în celulele pielii, dar nu și la femei.

Dr. Levy sugerează că fenomenul este o ustensilă evoluționară în care organismul are nevoie să se reîncarce cu mâncare atunci când temperaturile sunt crescute sau pentru a oferi mai multă energie în timpul activităților fizice.

„Pielea este cel mai mare organ al corpului, așadar este destul de clar de ce un organ atât de mare acționează așa”, explică Dr. Levy.

Bineînțeles, vârsta, predispoziția genetică, activiatea și afecțiunile de sănătate afectează secreția hormonală.

Dr. Mihaela Sebeni: mamografia, o investigație de o importanță covârșitoare de peste 120 de ani