Alimentele bogate în grăsimi saturate reduc nivelul de concentrare

Un nou studiu sugerează că mesele care conţin grăsimi saturate reduc capacitatea de concentrare.
Alimentele bogate în grăsimi saturate reduc nivelul de concentrare
FOTO: shutterstock / Alimentele bogate în grăsimi saturate reduc nivelul de concentrare

Un studiu recent sugerează că în următoarele ore după o masă bogată în grăsimi saturate, capacitatea unei persoane de a se concetra este redusă.

Cercetarea publicată în Jurnalul American de Nutriţie Clinică aduce dovezi în privinţa relaţiei dintre tractul gastrointestinal şi creier. De asemenea, ne oferă încă un motiv în plus pentru a reduce cantitatea de grăsimi saturate din dietă.

Grăsimile saturate

Biroul de Prevenţie a Bolilor şi Promovare a Sănătăţii sfătuieşte ca indivizii să limiteze numărul de grăsimi saturate pe care le consumă din surse animale precum carne şi produse lactate. Dezbaterile în privinţa rolului consumului de grăsime şi sănătatea generală a oamenilor din întreaga lume, fac experţii să vină cu diferite puncte de vedere. Potrivit unui articol din 2018 din BMJ, majoritatea dovezilor sugerează că riscul de boli coronariene este redeus prin înlocuirea grăsimilor saturate cu cele polinesaturale, dar nu şi atunci când carbohidraţii sunt nutrienţii înlocuitori. Mai mult, există un studiu care demonstrează existenţa relaţiei dintre tractul gastrointestinal (stomac şi intestine) şi creierul uman (funcţia cognitivă).

Mâncărurile bogate în grăsimi

În acest studiu cercetătorii au observat efectele pe care grăsimile saturate le au pe termen scurt asupra nivelului de concentrare a unei persoane. Pentru a face asta, oamenii de ştiinţă au luat ca reper efectele mâncărurilor bogate în grăsimi saturate în rândul femeilor care au suferit de cancer. Fiecare dintre cei 51 de participanţi au făcut un test pentru a măsura nivelul de concentrare, atenţie şi timpul de reacţie. Participanţii au mâncat la una dintre cele două mese cârnaţi din carne de curcan, ouă şi biscuiţi. Fiecare masă conţinea 60g de grăsime- prima masă era bogată în grăsimi saturale, în timp ce a doua masă conţinea ulei de floarea soarelui, având un conţinut mai mic de grăsimi saturate.

După 5 ore, participanţii au fost nevoiţi să dea un test. Între 1 şi 4 săptămâni mai târziu, participanţii s-au întors pentru a reface testul, dar de data aceasta au schimbat mesele. Mai apoi, participanţii au mâncat trei mese standard, apoi nu au mâncat nimic timp de 12 ore înainte de a mânca o masă bogată în grăsimi.

 

Recomandări: