Alimente care îţi alungă foamea pentru aproape 12 ore

Se ştie că pentru a ţine apetitul sub control, micul dejun ar trebui să fie cea mai consistentă masă. Conform unui studiu publicat în British Journal of Nutrition, dacă adaugi la la micul dejun alune sau unt de arahide poţi controla senzaţia de foame pentru o perioadă de aproape 12 ore.
03.10.2013
Alimente care îţi alungă foamea pentru aproape 12 ore

Se ştie că pentru a ţine apetitul sub control, micul dejun ar trebui să fie cea mai consistentă masă. Conform unui studiu publicat în British Journal of Nutrition, dacă adaugi la la micul dejun alune sau unt de arahide poţi controla senzaţia de foame pentru o perioadă de aproape 12 ore.

Pentru studiu, cercetătorii de la Universităţile Purdue şi Federal, din Brazilia, au supus 15 femei obeze la trei experimente. În primul experiment, ele au mâncat 45 gr. de alune, suc de portocale şi cereale din grâu, la al doilea, aceleaşi femei au înlocuit alunele cu trei linguri de unt de arahide, iar la cel de-al treilea au avut doar suc de portocale şi cereale. Cercetătorii au ajustat porţiile astfel ca numărul caloriilor să rămână acelaşi pentru toate experimentele.

După fiecare experiment, cercetătorii le-au luat mostre de sânge participantelor şi le-au întrebat care este nivelul de apetit. Cele care au mâncat alune dimineaţa au declarat că s-au simţit sătule 8-12 ore după micul dejun, iar cele care au consumat unut de arahide au resimţit un efect şi mai puternic.

„Rezultatele analizelor de sânge au arătat că acesta este motivul“, spune profesorul de alimentaţie şi nutriţionistul Richard Mattes, de la universitatea Purdue. Participantele care au consumat alune au avut un nivel mai mare de peptide YY, un hormon care te face să te simţi sătulă după ce ai mâncat (acest hormon avea un nivel mai ridicat în cazul celor care au consumat unt de arahide).

Ai grijă totuşi, că pe lângă faptul că untul de arahide conţine magneziu, zinc şi vitamina E, este bogat în calorii şi grăsimi sănătoase, aşa că ar fi bine să te limitezi la maximum două linguri la micul dejun.

Sursa: womenshealthmag.com

Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: cel mai des întâlnite dependențe la români
Recomandări:
Primele semne ale infecției cu tulpina Omicron. Avertismentul medicilor
Primele semne ale infecției cu tulpina Omicron. Avertismentul medicilor
Efectul uimitor al consumului de ciocolată amăruie asupra ficatului
Efectul uimitor al consumului de ciocolată amăruie asupra ficatului