Afla secretele dietei italiene!

Am auzit cu toti despre binefacerile dietei mediteraneene. Cu toate astea, nu incetam sa ne minunam de felul in care arata francezii, de pilda, sau italienii. O dieta sanatoasa nu asigura doar o silueta de invidiat, ci si o sanatate remarcabila. In final,
Afla secretele dietei italiene!
Afla secretele dietei italiene!

In cotinuare, vom scoate la iveala cateva dintre secretele prin care italienii se pricep atat de bine sa isi mentina silueta si sanatatea.

Secretul numarul 1: Relaxare si placere, chiar si la masa!
Ceea ce se remarca in cazul unei mese obisnuite intre italieni este atmosfera placuta si relaxata in care aceasta se desfasoara. La fel ca si in cazul altor popoare mediteraneene, ei privesc luarea mesei ca pe un prilej de destindere, socializare si, nu in ultimul rand, de buna-dispozitie. Desi petrec destul de mult timp la masa, pana la 3 ore, italienii nu par sa fie inclinati spre a consuma cantitati mari de mancare, ci dimpotriva.

In plus, ei asorteaza mancarii si bauturii ingerate, respectiv baute, o mica plimbare (atat inainte, cat si dupa ce se ridica de la masa). Miscarea ajuta la accelerarea metabolismului si a ritmului de ardere calorica, motiv pentru care nutrientele sunt mai rapid si mai eficient asimilate. Fireste, pe langa durata crescuta a mesei si plimbare, dieta italieneasca promoveaza foarte mult fructele si legumele, dar si pestele si uleiurile benefice sanatatii. Fasolea, carnea de pui, uleiul de masline, tomatele, cerealele integrale, vinul rosu si lactatele sunt doar cateva elemente esentiale din planul alimentar al oricarui italian. Ei incep ziua cu un mic dejun sarac (cafea, lapte cu cereale sau biscuiti integrali). Pranzul consta in servirea a doua feluri de mancare. De obicei, primul fel este alcatuit dintr-un sendvis cu salata sau o portie redusa de paste, in timp ce al doilea contine o bucata destul de mica de peste sau carne de pui, asortata cu legume gratinate. Cina este cea mai consistenta masa, insa, departe de a se apropia de stilul romanesc de a manca, este totusi echilibrata. In primul rand, aceasta nu se serveste prea tarziu, pentru ca organismul sa aiba ragaz sa proceseze alimentele ingerate. In al doilea rand, cina este alcatuita din paste cu sos de tomate si de legume, insotite de o bucatica de carne. Totul se asorteaza cu un pahar de vin pe masura. Ca regula de baza, toate portiile lor sunt mult mai mici decat cele considerate de noi traditionale.

Secretul numarul 2: Opreste-te cand te-ai saturat!
Italienii nu isi fac griji pentru silueta, deoarece ei se opresc intotdeauna din mancat atunci cand se satura. Diferenta dintre noi si ei este ca noi mancam cu stomacul, in timp ce ei mananca „cu cap”. Pentru ca o masa dureaza mai mult decat de obicei, creierul are timp sa proceseze si sa isi dea seama cand se umple stomacul. El trimite apoi informatia mai departe, si in acest fel realizam ca suntem satui, si nu este cazul sa mai mancam.

Italienii consuma mancarea in portii mici, apeleaza foarte des la fructe si legume, carne slaba si vin. Nu iau gustari tarzii si nu mananca in fata televizorului, nu consuma produse pe baza de zahar in exces, si nici bauturi alcoolice peste masura. In aceste conditii, sfatul cel mai bun ar fi sa le urmam cat mai indeaproape obiceiurile sanatoase, pentru a ne asigura o silueta de invidiat si nu numai!

Secretul numarul 3: Pune accent pe calitate, si nu pe cantitate!
Italienii nu mananca alimente nesanatoase de tip junk-food, ci incearca pe cat posibil sa le inlocuiasca cu produse naturale si recomandate, precum: branza, carne slaba, paste, legume, peste, oua. Maioneza le este necunoscuta, in timp ce bauturile carbogazoase sunt consumate foarte rar. Uleiul de masline l-a substituit demult pe cel din floarea-soarelui, atat cand vine vorba despre gatit, cat si in cazul salatelor.

Secretul numarul 4: Bucura-te de mancarurile simple, traditionale si usoare!
Nu te feri sa mananci supe si sote-uri de legume! Sunt usor de digerat, nu contin foarte multe calorii, si pastreaza un tract intestinal corespunzator functional. Supa de linte, de fasole, de mazare, de legume, de rosii sunt doar cateva dintre preparatele de acest fel. Incearca sa incluzi cat mai des in dieta ta conopida, broccoli, capere, legume verzi, peste, citrice, salata!

Secretul numarul 5: Nu tine dieta!
Porneste de la ideea ca o viata sanatoasa are intotdeauna la baza o dieta corespunzatoare! Mananca ce trebuie atunci cand trebuie, si nu vei avea niciodata nevoie de cure de slabire. Incearca sa intelegi principiile de baza ale nutritiei, delimiteaza foarte clar grupele alimentare si aporturile calorice ale fiecareia, si adapteaza informatiile la propriul stil de viata. Mult succes, si nu uita ca si activitatea fizica zilnica joaca un rol la fel de important!

Articol exclusiv online (A. Raicu)

 

Recomandări: