De ce ne place stretching-ul

Stretching-ul imbunatateste performantele fizice ale organismului si dezvolta capacitatea de relaxare fizica si mentala (important daca aveti joburi stresante!)
De ce ne place stretching-ul
De ce ne place stretching-ul

Stretching-ul este un gen de miscare ce nu are nici un fel de contraindicatii pentru persoanele sanatoase. Marele avantaj este ca poate fi practicat oriunde si oricand, atunci cand exista un spatiu suficient, nu necesita dotare speciala sau echipament, se invata usor, iar rezultatele apar intr-un timp scurt.

Dupa cum explica dr. Serban Damian in cartea sa, „Stretching. Secretul flexibilitatii”, acest tip de sport nu este o metoda de incalzire in sine, cum multe dintre noi am fi tentate sa credem, ci necesita o incalzire inainte.
Prin streching se urmareste izolarea unui muschi sau a unei grupe musculare si antrenarea acetuia/acesteia.

Durata optima pentru o intindere este de 15 – 20 de minute. Nu uitati de respiratie, incepeti cu miscari pentru spate, partile laterale ale corpului, muschii feselor, ai soldurilor, ai gambelor, apoi muschii anteriori ai coapselor, bratelor, antebratelor si, in final, muschii pieptului.

Iata ce beneficii aduce stretching-ul:

– imbunatateste performantele fizice ale organismului;


– dezvolta capacitatea de relaxare fizica si mentala (important daca aveti joburi stresante!)
– imbunatateste mobilitatea articulatiilor;
– reduce tensiunea si durerea musculara dupa efort;
– reduce severitatea durerilor menstruale.


Stretching. Secretul flexibilitatii, de Serban Damian. Aparuta la Grupul editorial Corint.

Citeste si: Strechingul, secretul flexibilitatii?

Tonifica-ti abdomenul
Tonifica-ti abdomenul