Caută în:

Insomnia – Problema nopţilor fără sfârşit

Te-ai gândit vreodată că poate nereuşitele tale din timpul zilei apar din cauza programului de noapte? Nu a lucrului de la birou, ci a stresului şi a sarcinilor cotidiene care te copleşesc şi îţi provoacă una dintre cele mai apăsătoare probleme: insomnia.

Dacă în copilărie fugeam de somn, acum am face orice ca să putem să ne odihnim măcar câteva ore. Din păcate, pentru unii lipsa de somn a devenit o problemă reală şi persistentă. Nopţile fără sfârşit se instaurează încet şi sigur. Din nefericire, lipsa de odihnă vine la pachet cu o mulţime de alte probleme şi afecţiuni care se pot agrava în timp. De aceea, insomniile trebuie înţelese si tratate atunci când apar, înainte să devină un obicei aproape fatal pentru viaţa personală şi de familie.

Insomnia nu apare deodată. Lipsa somnului se acumuleaza în timp şi poate avea multe cauze. Cele mai des întâlnite sunt stresul, anxietatea, grijile de zi cu zi care provoacă un sentiment de teamă şi nesiguranţă, dar şi responsabilităţile care ne coplesesc. Toate acestea ne ţin captivi şi nu ne lasă să „închidem un ochi” toată noaptea. Ţine doar de noi să ne organizăm viaţa şi să nu lăsăm problemele să preia controlul. Există o soluţie pentru orice, trebuie doar să ştim cum să acţionăm şi să nu asistăm pasivi la instalarea insomniilor. Rezolvarea e mai uşoară decât credem.

Nu eşti singur(ă)! Învaţă să ceri ajutor când ai nevoie.

De foarte multe ori, adulţii tind să ia asupra lor toate grijile şi responsabilităţile de acasă. Sigur că experienţa şi maturitatea joacă un rol important în luarea deciziilor, însă există lucruri pe care le poţi „pasa” pentru a te elibera şi a te concentra pe lucrurile care contează cu adevărat.
Spre exemplu, plata facturilor, curăţenia sau cumpărăturile sunt sarcini care pot fi făcute de oricine. Partenerul sau chiar copiii pot să înceapă uşor-uşor să participe la activităţile din casă fără să pară un calvar. Dimpotrivă, trebuie să înţeleagă că ajutorul lor este foarte important şi să le ofere o stare de mulţumire atunci când îl oferă.
Un alt avantaj aici este faptul că cei mici se responsabilizează şi învaţă din timp ce presupune întreţinerea unei case. Astfel, tu scapi de lucrurile mărunte pe care te apasă şi le tai de pe listă ca să te poţi organiza mai bine şi să te poţi odihni în linişte.

Sănătatea nu este un compromis!

Dacă prin ce faci ajungi să ai probleme cu somnul sau alte afecţiuni, să ştii sigur că ceva, undeva e total greşit. Degeaba te străduieşti din greu să-ţi rezolvi problemele financiare sau de familie dacă ele vin cu preţul unui mare disconfort.
De multe ori trăim cu impresia că întreaga lume depinde de noi şi de acţiunile noastre. Nu este deloc aşa. Dacă nu vorbim despre o urgenţă reală (ca cele medicale), toate celelalte pot suferi amânare. Organizează-te în aşa fel încât să te simţi tu bine. Ştii sentimentul acela în care o sarcină pe care ştii că n-o poţi termina la timp se amână? Brusc, totul devine clar şi grijile dispar ca prin minune.

Toate aceste lucruri ţin de tine şi de modul în care îţi planifici totul, de la birou şi până acasă. Dacă înveţi să te împarţi într-un mod sănătos între responsabilităţi, vei vedea cum n-o să mai stai cu ochii pe tavan ore în şir şi nici nu vei simţi nevoia sa-ţi verifici telefonul sau să faci calcule noaptea târziu.

Relaxează-te! Meriţi din plin!

Nu doar că meriţi, dar aşa e normal şi sănătos. Atât pentru tine, cât şi pentru cei din jur. Ori de câte ori simţi că nu mai poţi, dar continui să te agiţi din cauza lipsei somnului, ceilalţi o simt imediat şi este afectată toată lumea. Uneori, expresia „e şi mâine o zi!” e sfântă şi s-ar putea să-ţi aducă liniştea de care ai nevoie peste noapte.

Evident, un ceai sau un tratament cu extracte naturale pentru un somn lin pot veni  în ajutor, însă totul pleacă de la tine şi de la starea ta de spirit. Priveşte lumea mai relaxat şi vei vedea cum odihna fizică şi psihică va redeveni parte din tine.

Citește și:
4 paşi pentru un somn mai odihnitor
De câte ore de somn zilnic are nevoie un copil sau adolescent?
Tulburările de somn, la fel de dăunătoare ca şi fumatul
Tulburari de somn: Narcolepsia, Hipersomnia, Insomnia
Exclusiv Online
Taguri: insomnie, somn

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.