Mai putine dureri la volan – alege cel mai comod scaun de masina!

Conform studiilor de specialitate, cele mai frecvente probleme dobandite in timpul condusului sunt crampele musculare ale membrelor inferioare. Pe locul secund, descoperim dureri ale spatelui.
Mai putine dureri la volan – alege cel mai comod scaun de masina!
Mai putine dureri la volan – alege cel mai comod scaun de masina!

Mai performante, mai puternice, mai luxoase, mai rapide, mai comode… toti visam la automobilul „mai”. Suntem spectatorii celor mai diverse studii si comparatii intre automobile, dar extrem de putine sunt analizele legate de leziunile pe care le pot provoca indirect automobilele. Am cerut sfatul colegilor de la ProMotor, care au sarit in ajutorul nostru cu cateva informatii utile pentru alegerea celui mai comod scaun de sofer. Sau soferita!

Conform studiilor de specialitate, cele mai frecvente probleme dobandite in timpul condusului sunt crampele musculare ale membrelor inferioare, ne-a explicat Constantin Ciobanu, redactor ProMotor. Pe locul secund, descoperim dureri ale spatelui.

Daca, in ceea ce priveste durerile, crampele musculare sau carceii care apar la nivelul membrelor inferioare, lucrurile se pot rezolva relativ usor, prin mici pauze de condus, durerile de spate nu dispar dupa o pauza de 15 minute intr-o parcare; sau, daca dispar, odata urcata la volan, acestea isi fac aparitia destul de repede.

Cea mai simpla metoda de a evita disconfortul cauzat de aceste dureri este, evident, statul cat mai putin timp la volan. Iar in cazul in care avem de parcurs distante mari, s-ar impune o pauza la fiecare doua ore de condus, pauza in care trebuie sa coborati de la volan si sa efectuati miscari de stretching. Utopic, intr-o buna masura, acest sfat! Dar putem contribui la reducerea aparitiei durerilor de spate, in primul rand printr-o pozitie corecta la volan.

Paradoxal, pozitia corecta la volan nu este si cea mai comoda, pentru ca aceasta comoditate este definita diferit de la o persoana la alta. In tarile in care a obtine un permis de conducere inseamna mult mai mult decat a fi capabil sa schimbi vitezele si a semnaliza intr-o intersectie, se invata si acest detaliu.

Studii ergonomice au permis desenarea pozitiei ideale la volan, atat pentru a evita aparitia timpurie a durerilor de spate cat si pentru a permite operarea comenzilor in deplina securitate si beneficiind de o vizibilitate optima.

Scaunul soferului se impinge cat mai in spate, atat cat sa permita un control bun asupra pedalelor. Este de evitat pozitia de tip „sofer de camion”. In cazul in care automobilul este dotat cu o coloana de directie reglabila pe inaltime si profunzime, atunci volanul trebuie adus cat mai aproape de sofer. De asemenea, sezutul trebuie sa fie in pozitia cea mai joasa, ca punct de plecare.

Se ajusteaza inaltimea pana la obtinerea unei vizibilitati bune. Spatarul scaunului trebuie sa aiba o inclinatie de 30 grade. De aici, se poate ajusta gradul de inclinare a spatarului, a suportului lombar si a tetierei. De evitat inclinarea excesiva a spatarului, care, desigur, provoaca o aparitie timpurie a durerii de spate si conduce la obstructionarea campului vizual. Desi, la prima vedere pare o pozitie incomoda unora, in timp ii veti descoperi avantajele.

Adoptarea unei pozitii corecte la volan este un pas, poate cel mai important, in protejarea spatelui. Urmatorul ar fi acordarea une atentii sporite la achizitionarea automobilului si a dotarilor acestuia. Producatorii au inceput sa acorde o atentie crescuta scaunelor din automobile, si asta pentru ca a crescut timpul petrecut la volan.

Astfel, daca la inceput scaunele aprobate de institutele ortopedice puteau fi gasite doar in limuzinele de lux, acum acestea sunt prezente pe listele de optionale si pentru segmentul compact.

Scaunul din automobilul de azi poate fi considerat o bijuterie tehnica. De la functia de incalzire, se poate ajunge pana la masaj, ventilatie, absorbtie si eliminarea in exterior a umezelii provenite de la transpiratie.



Super noutati anti cancer
Super noutati anti cancer