Clătite verzi cu spanac şi umplutură de avocado, roşii cherry şi brânză cottage

Clătite verzi cu spanac şi umplutură de avocado, roşii cherry şi brânză cottage

Descoperă o reţetă delicioasă de clătite verzi cu spanac şi umplutură de avocado, roşii cherry şi brânză. Un deliciu marca Jamie Oliver!

Clătitele pot fi servite şi ca aperitiv, nu doar ca desert. Drept dovadă sunt aceste clătite verzi cu spanac, sănătoase şi, mai important, sănătoase, care pot fi servite la mic dejun, prânz, dar şi la cină.

Pentru aluatul verde crud ai nevoie de o mână de spanac, dar îl poţi înlocui cu rucola, salată verde, kale sau alte verzituri care-ţi plac.

O porţie de clătite verzi cu umplutură delicioasă de avocado, brânză şi roşii cherry are cam 300 de calorii, dar şi 3 grame de fibre, 13 grame de proteine şi 4 grame de grăsimi (sănătoase, ţinem să menţionăm).

Vezi mai jos ingredientele şi reţeta pentru clătite verzi cu spanac delicioase!

Ingrediente pentru clătite verzi cu spanac – 6 porţii

Pentru umplutură:

  • Un avocado
  • 350 de grame de roşii cherry
  • 25 de grame de spanac baby (sau rucola, salată verde, kale etc.)
  • 3 fire de ceapă verde
  • Câteva fire de coriandru proaspăt
  • Un lime
  • Ulei de măsline extravirgin
  • 300 de grame de brânză cottage (o poţi înlocui cu iaurt grecesc, mozzarella, brânză haloumi sau feta)
  • Sos de chili

Pentru aluatul de clătite:

  • Un ou
  • 200 de grame de făină albă
  • 200 ml de lapte 1,5 % grăsime
  • 75 de grame de spanac baby dat prin blender

Mod de preparare

Curăţă avocado, feliază-l, apoi taie roşiile cherry în sferturi şi adaugă totul într-un bol, alături de spanac.

Adaugă ceapa verde tocată şi frunzele mărunţite de coriandru, apoi stropeşte totul cu zeama de lime. Asezonează cu o lingură de ulei de măsline extravirgin, sare şi piper, amestecă bine şi lasă deoparte.

Sparge oul într-un bol, adaugă făina, laptele, restul de spanac (dat anterior prin blender), un pic de sare şi piper şi amestecă bine cu un tel până se omogenizează compoziţia.

Într-o tigaie nonaderentă, adaugă un strop de ulei, apoi pune câte un polonic din compoziţia de clătite. Întinde bine pe toată suprafaţa tigăii. Lasă pe foc mediu timp de 2 minute, doar pe o parte. Continuă procesul până termini toată compoziţia de clătite.

Pe fiecare clătită, pune o lingură de brânză şi una din salata cu avocado, roşii şi spanac. Pentru un plus de gust, adaugă un strop de sos de chili.