Creativitate la vârste mici, startul corect în viaţă!

‘’Am multe teme, mult de scris, mult de citit!’’ Este cea mai frecventă plângere în cazul copiilor de vârstă şcolară. Dar dacă totul ar fi făcut în continuare sub formă de joacă, creativ, ca în primii ani de viaţă? Joaca este, de la stadiul de sugar şi până la finalul copilăriei, principalul mod de dobândire a informaţiilor.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Creativitate la vârste mici, startul corect în viaţă!

‘’Am multe teme, mult de scris, mult de citit!’’ Este cea mai frecventă plângere în cazul copiilor de vârstă şcolară. Dar dacă totul ar fi făcut în continuare sub formă de joacă, creativ, ca în primii ani de viaţă?

Joaca este, de la stadiul de sugar şi până la finalul copilăriei, principalul mod de dobândire a informaţiilor.

După ani de zile de studii pe eşantioane largi de copii, o concluzie e clară. În 10 minute de joacă, mintea unui copilaş acumulează informaţiile pe care le-ar putea asimila în două ore de studiu.

Aşa că de la câteva luni şi până la finalul copilăriei, încercaţi să le transmiteţi informaţiile, inclusiv cele şcolare, prin intermediul celui mai plăcut lucru din lume – joaca. Uşor de spus, greu de făcut mai ales când vine vorba de teme şcolare. Sunt însă câteva repere ale minţii umane de care ar trebui să ţineţi cont.

Ce-i place copilului?

În primul rând, dacă un copil manifestă un interes, indiferent de domeniu, marşaţi pe acest interes. Odată ce asimilează înformaţiile care îi fac plăcere, o să fie simplu să faceţi legături între acestea şi, spre exemplu, teme.

O a doua modalitate de a face totul în joacă este să realizaţi conexiuni între toate lucrurile pe care le are de învăşat. Şi să i le amintiţi într-un mod plăcut. Spre exemplu, face adunări şi scăderi, atunci îi printaţi foi cu personajele preferate din desenele animate, care socotesc de zor.

A treia modalitatate este să îl întrebaţi mereu: ‘’Cum ne gândim să facem altfel un lucru care ne place?’’. În felul acesta, îi stimulaţi imaginaţia. Imaginaţia, dar şi memoria se stimulează cel mai bine vizual. Aşadar, îl încurajaţi să deseneze, să sculpteze, să facă fotografii, să îşi printeze desenele preferate şi să le aibă în faţa ochilor.

Creierul percepe peste 80% din informaţie doar vizual. Şi una dintre cele mai importante lucruri vizează regulile. Cei mici trebuie să înveţe că există reguli după care trebuie să acţioneze. Dar în interiorul oricărei reguli poate fi inventată o modalitate proprie de abordare. Iar aceasta ţine doar ce imaginaţia copilului şi de felul în care îl încurajaţi să şi-o dezvolte.

Orice imprimare e accesibilă!

Iar imprimarea acasă poate fi folosită cu succes în activităţile recreaţionale şi de învăţare ale copiilor.

În ultimul an au apărut pe piaţă o serie de imprimante multifuncţionale cu jet de cerneală pentru uz casnic. Odată cu acestea imprimarea pentru utilizatorii de acasă, dar şi pentru firmele mici a devenit mult mai accesibilă datorită costului scăzut al cartuşelor de cerneală, iar numărul de pagini imprimate fiind destul de mare.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Andreea Groza - Redactor colaborator
Mă întâlnesc în fiecare zi cu doctori. Pentru cei mai mulţi pământeni, care nu sunt ipohondri, probabil, acest comportament pare ciudat. Dar socializăm în cadrul unor interviuri în care noi, echipa, încercăm să aflăm poveşti scurte şi concise despre cum putem să funcţionăm optim. Fiecare ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”