Tendinte vegetariene de toamna

Cand am plecat sa facem micul nostru shopping vegetarian, nici nu ne-am gandit ca oferta din magazinele de specialitate poate fi atat de bogata. Pofticioase fiind, ne-au atras atentia la raft deliciile dulci: fructele uscate. Le-am combinat cu alune pentr
Tendinte vegetariene de toamna
Tendinte vegetariene de toamna

Alune de padure
Sunt excelente ca gustare. Conditia esentiala pentru ca silueta sa nu aiba de suferit este sa le consumi crude. Spune adio sarii si uleiului!

Caise uscate
Uscate si deshidratate, caisele sunt gustarea perfecta. Valoroase nutritiv, ele au si calitati terapeutice pentru anumite afectiuni maligne.

Mix de fructe uscate
Datorita deshidratarii, aroma este mai intensa decat a fructelor proaspete. Contin vitamine si minerale, dar sunt mai sarace in vitamina C.

Ceai verde
Fumatori inraiti, mai aveti o sansa: beti ceai verde ca sa compensati efectele nicotinei. Asa fac asiaticii si le merge bine. Totusi, quit smoking!

O supa organica sau un sos mai special. Te tenteaza? Suntem convinse ca da mai ales daca sari peste pranzul cald. N-ar fi rau sa incerci o reteta total noua care iese din tiparele bucatariei romanesti. Am descoperit cateva cereale suta la suta naturale si extrem de accesibile ca pret. Cu 5 lei, iti cumperi o punga din care poti gati de mai multe ori, daca tii la silueta. Si chiar poti sa-ti impresionezi iubitul sau copilul cu ceva gustos si sanatos.  

Hrisca
Prima oara am auzit de hrisca in romanele rusesti. Am redescoperit-o pe rafturile cu produse naturiste si am constat ca are un continut crescut de vitamine si minerale.

Linte rosie
Puteti face cu ea o supa delicioasa in amestec cu morcovi, cartofi, ceapa, usturoi, cimbru si sare. Astfel consumi din belsug vitamine A, B, B2 si C.   

Tapioca
Am descoperit-o in romanele lui Jules Verne. Tapioca este folosita pentru sosuri, dar in SUA, amidonul ei intra in compozitia unor iaurturi.

Soia
Este vedeta bucatariei orientale. Putem sa mizam pe calitatile lor mai ales ca s-a demonstrat ca un consum regulat de soia previne bolile de inima.

Alegerile sanatoase incep dimineata devreme, la micul dejun, pe care toti nutritionistii il considera principala masa. Asta nu inseamna ca in restul zilei te poti infometa sau poti face abuz. Trebuie doar sa alegi sa mananci putin, des si corect. Sunt convinsa ca ai mai citit asta. Daca respecti deja aceste lucruri, felicitari! Daca nu, ar fi momentul sa te aliniezi tendintei universale de a incerca sa mananci cat mai sanatos.

Fulgi de porumb
Combina-i cu lapte sau cereale. Fereste-te pe cat posibil de cei cu un continut mare de zahar. Daca iti plac cei expandati, mananca doar un pumn.

Seminte de dovleac
Le-ai incercat neprajite? Sunt la fel de gustoase. Daca le adaugi in salate, aceste seminte vor da un gust inconfundabil amestecurilor de legume.

Naut
Ce-ai zice de un hummus facut chiar de tine? Fierbi nautul, il amesteci cu susan, zeama de lamaie, sare, usturoi si ulei de masline. Mai simplu de atat nu se poate.

Seminte de in
Stiai ca o lingurita de seminte de in pe stomacul gol previne instalarea celulitei? In plus, acizii grasi Omega 3 mentin la cote optime nivelul colesterolului.

TEXT: BEATRICE OSANU   Foto: MIHAI DASCALESCU

 

Poftiti la slabit!
Poftiti la slabit!