Suplimentele pentru imunitate, la mare căutare în pandemie

28.01.2021 | Autor: Paula Rotaru
Suplimentele pentru imunitate, la mare căutare în pandemie

Suplimentele pentru imunitate au fost cumpărate de peste 50% dintre români în primele 6 luni ale pandemiei, respectiv în perioada februarie-august 2020.

Potrivit unui studiu de consumator*, 70% dintre români au consumat suplimente alimentare, iar 59% au folosit suplimente în perioada februarie-august 2020.

Peste jumătate, respectiv 51% din totalul consumatorilor de suplimente alimentare din România au apelat la acestea pentru susținerea imunității și rezistența organismului.

Celelalte două motive pentru care adulții consumă suplimente alimentare: ameliorarea stării de oboseală sau de nervozitate și obținerea de energie sau a unei stări de bine.

Suplimentele pentru imunitate, administrate și copiilor

Și în cazul categoriei de suplimente pediatrice, unde mama este principalul decident în 80% din cazuri, tot susținerea imunității, rezistenței organismului este principalul motiv care determină consumul de suplimente pentru copii.

Acesta a fost menționat de 68% dintre utilizatoarele de suplimente, femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani și cu copii de la 0 la 10 ani.

Celelalte motive de consum sunt: pentru a susține o dezvoltare armonioasă, conform vârstei sau când are carențe/un deficit ieșit la analize.

Potrivit aceluiași studiu, la nivelul întregului eșantion de respondenți se observă o atitudine preventivă față de sănătate.

60% dintre respondenți declară că doresc să se protejeze și să prevină din timp probleme de sănătate, iar 54% că vor să aibă un stil de viață echilibrat, atât fizic cât și psihic, atitudini diferențiate destul de bine la nivel de comportament în ceea ce privește consumul de suplimente alimentare.

Frecvența de consum în perioada menționată a crescut pentru 9% dintre consumatori din cauza pandemiei, în timp ce în 21% dintre cazuri putem vorbi de un consum regulat, periodic.

Peste 50% dintre români vor continua să consume suplimente alimentare

Intenția de consum pe viitor e ridicată – 58% dintre respondenți declarând că vor continua să consume suplimente alimentare.

Aceeași abordare preventivă se remarcă și în cazul mamelor participante la studiu care au declarat în proporție de 62% că vor să își protejeze copiii și să prevină din timp eventualele probleme de sănătate ale acestora.

Astfel, și în rândul respondentelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani și cu copii de la 0 la 10 ani, 65% au oferit suplimente pediatrice în perioada februarie-august, frecvența de consum în rândul copiilor crescând, 10% dintre mame menționând că le-au oferit mult mai des din cauza pandemiei.

Intenția de consum este ridicată, 62% dintre respondente declarând că le vor oferi și în viitor. Pediatrul și medicul specialist se diferențiază ca surse principale de informare pentru suplimentele pediatrice.

În cazul suplimentelor pentru adulți, principalele criterii care influențează alegerea sunt: recomandarea medicului, efectul/beneficiile produsului, conținutul de ingrediente cât mai naturale și recomandarea farmacistului.

*Studiul a fost realizat de compania de cercetare Kantar TNS România în august 2020 la solicitarea Secom pentru a identifica schimbarea obiceiurilor de consum ale românilor în categoria de suplimente alimentare în perioada februarie-august 2020.

La studiu au participat 2.168 de adulți, din segmentul de vârstă 25-55 de ani și femei din segmentul 18-24 de ani, atât consumatori, cât și non-consumatori de suplimente alimentare.