Revoluţionar: Cercetătorii cu un pas mai aproape de găsirea unui vaccin universal împotriva cancerului

Posibilitatea unui vaccin universal împotriva cancerului este tot mai mare după ce oamenii de ştiinţă au descoperit cum pot conecta celulele imunitare pentru a lupta împotriva oricărei boli. Noul tratament presupune injectarea de cod genetic în organism pentru a învăţa celulele imunitare să recunoască un anumit tip de cancer.

Cercetătorii au demonstrat anterior că este posibil să programezi celulele imunitare (în afara corpului) să depisteze cancerul. Este pentru prima dată când se acţionează din interiorul celulelor, notează The Telegraph.

Codul genetic ar putea fi programa pentru orice formă de cancer şi asta înseamnă că tehnica ar putea fi universală. Pentru a aplica acest tratament, doctorii ar trebui să cunoască profilul genetic al tumorii pentru a crea vaccinul specific. Acesta va ajuta celulele nu numai să elimine boala, ci şi să împiedice reapariţia ei.

Testele efectuate pe cobai au arătat că vaccinul a declanşat un puternic răspuns imunitar, iar testele clinice realizate pe trei pacienţi care sufereau de cancer de piele au demonstrat că tratamentul este tolerat.

Vaccinul ar fi uşor şi ieftin de produs pentru că antigenul oricărui tip de tumoare poate fi încorporat prin acidul ribonucleic (ARN). Metoda poat fi aplicată universal unei noi clase de vaccin împotriva cancerului”, explică autorul principal al studiului profesorul Ugur Sahin de la Universitatea Johannes Gutenburg din Mainz, Germania.

Doctorul Aine McCarthy de la organizaţia Cancer Research UK a declarat: “Combinând studii de laborator cu rezultatel unor studii clinice în faze incipiente, cercetarea arată acest nou tip de vaccin ar putea fi folosit pentru a trata pacienţii cu melanom prin îmbunătăţirea sistemului imunitar. Deoarece vaccinul a fost testat doar pe trei pacienţi sunt necesare noi studii clinice pentru a confirma eficienţa şi siguranţa acestuia. Studii ulterioare vor determina daca poate fi utilizat şi pentru a tarata alte tipuri de cancer.”

Studiul a fost publicat în jurnalul Nature.

Stereotaxia în metastazele cerebrale: „E indicată la pacienții cu un număr limitat de metastaze”