Masajul de relaxare, aliatul în combaterea stresului

Un nou studiu sugerează că masajul de relaxare poate combate sau cel puțin poate ameliora efectele produse de stres. Iată ce spun cercetătorii.
30.09.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Masajul de relaxare, aliatul în combaterea stresului
Masajul de relaxare, aliatul în combaterea stresului

Efectele dăunătoare ale stresului asupra sănătății nu mai sunt un secret însă, din fericire, organismul nostru este un sistem care se poate recupera. Există studii care sugerează că timpul pentru relaxare, în special atunci când implică și masajul, poate activa sistemul nervos parasimpatic, informează psihologii Universității Konstanz din Germania. Cea mai recentă lucrare sugerează că masajul de relaxare ar putea fi răspunsul.

În cea mai recentă lucrare a lor, cercetătorii au concluzionat că perioadele scurte de relaxare sunt regenerative din punct de vedere psihologic și fiziologic, iar efectele sunt chiar mult mai pronunțate dacă masajul este implicat. Prof. Jens Pruessner, autor al studiului explică importanța noii cercetări:

Pentru a înțelege mai bine efectele negative ale stresului, trebuie să înțelegem și opusul lui- relaxarea. Terapiile de relaxare sunt o modalitate holistică de a trata stresul, dar sunt necesare mai multe evaluări științifice ale acestor metode.

Studiul a apărut în Scientific Reports, în septembrie 2020.

Studiul despre beneficiile masajului de relaxare, chiar și pentru 10 minute

Pentru acest studiu, cercetătorii au divizat participanții în trei grupe. Prima grupă a primit 10 minute de masa la gât și cap, cu o presiune moderată pentru a stimula nervul vag al sistemului nervos parasimpatic. Acest nerv conține 75% din fibrele nervoase și interacționează cu majoritatea organelor din corp.

Al doilea grup d participanți a primit un masaj de 10 minute la gât și umeri pentru a determina efectul activ al sistemului nervos parasimpatic și contactul tactil. Cel de-al treilea grup a fost nevoit să stea la o masă și să se relaxeze timp de 10 minute.

Cercetătorii au folosit atât măsurători fizice, cât și psihice pentru a evalua fiecare intervenție. Toți participanții au avut un nivel crescut al pulsului, însă cel mai crescut a fost în râdul participanților care au primit masaj. Tipul masajului nu a contat. Din punct de vedere psihologic, toți participanții s-au simțit mai puțin stresați și mai relaxați după test. Așadar, masajul de relaxare poate ameliora simptomele stresului.