Dieta care scade riscul de Alzheimer şi fructele care reduc inflamaţii

O combinaţie între o dietă mediteraneană Şi dieta Dash (Dietary Approach to Stop Hypertension- dieta împotriva tensiunii arteriale) pare a fi dieta optimă care îi apără pe vârstnici de Alzheimer.
Dieta care scade riscul de Alzheimer şi fructele care reduc inflamaţii

O combinaţie între o dietă mediteraneană Şi dieta Dash (Dietary Approach to Stop Hypertension- dieta împotriva tensiunii arteriale) pare a fi dieta optimă care îi apără pe vârstnici de Alzheimer.

Cel puţin asta susţine un studiu realizat recent pe persoane în vârstă. Participanţilor la studiu care au mâncat cu rigurozitate legume cu funze verzi, cereale integrale, nuci Şi fructe de părdure le-a scăzut cu 52% riscul de a a avea Alzheimer.

Studiul nu poate demonstra că o astfel de dietă protejează persoanele în vârstă de această boală, ci doar că pare a fi o legătură între o dietă sănătoasă Şi un risc scăzut de a avea Alzheimer.

În top 5 ani la rând

DASH, dieta care stopează creŞterea tensiunii arteriale, a fost desemnatăde U.S. News&World Report al cincilea an consecutiv cea mai eficientă dietă.

Tocmai datorită faptului că este o dietă completă din punct de vedere nutriţional, ajută pacienţii cu diabet, scade riscul de infarct, osteoporoză Şi ajută persoanele supraponderale să slăbească sănătos. Planul alimentar este bogat în fructe Şi legume, peŞte, nuci, cereale integrale, cu aport moderat de carne roŞie, dulciuri Şi cu focus crescut pe alimente bogate în calciu, potasiu Şi magneziu, nutrienţi importanţi care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Fructe care reduc inflamaţiile cronice

Inflamaţia cronică (nu cea acută care este  o parte integrantă a procesului de vindecare a unei vânătăi, arsuri sau julituri) este asociată cu apariţia unor boli autoimune precum artrita reumatoidă, lupusul, osteoporoza, diabetul de tip 2, alergiile Şi Alzheimer-ul.

Vestea bună este că stă în puterea noastră să prevenim aşa ceva.

Primul pas este să evităm factorii ce favorizează inflamaţia (grăsime în exces, fumat, alimentaţie bazată pe zaharuri, grăsimi trans Şi saturate Şi somn deficitar). Iar al doilea este să introducem în alimentaţie fructe

Şi legume care luptă – datorită ingredienţilor activi – cu inflamaţia: cireŞe, legume (linte, năut, fasole), mango, prune uscate, ghimbir.

Cel mai nou articol Video: