Diet tips

Toata lumea stie care este cheia slabitului: micsorarea portiilor si exercitiul fizic regulat. Pare usor, insa in contextul vietii reale si a grijilor inerente ale acesteia, numai simplu nu poate fi. Asadar, cum reusesc totusi unii sa slabeasca si sa se m
Diet tips
Diet tips

Bea multa apa si consuma bauturi fara calorii!
Uneori, oamenii confunda setea cu foamea. De aceea, sfarsesc prin a manca, ingerand astfel calorii in plus, cand de fapt, tot ce au nevoie este un pahar de apa rece. Daca apa plata nu este tocmai pe gustul tau, incearca sa o bei asortata cu cateva felii de lamaie sau sub forma de ceai, care contine multa savoare si nicio calorie. Apa un pic mai rece decat temperatura obisnuita a camerei este mai racoritoare si mai imbietoare.

Adauga alimente dietei, in loc sa le elimini din aceasta!
Incepe prin a intelege ca trebuie sa mananci 5 pana la 9 portii de fructe si legume in fiecre zi. O portie este destul de redusa cantitativ, astfel ca o poti considera gustare. Daca reusesti sa alternezi gustarile pe tot parcursul zilei, atat acasa cat si la serviciu poti fi sigura ca alimentatia ta este corespunzator alcatuita. Si, in cazul in care ti se pare o cantitate mare, nu uita ca in acest fel iti asiguri aportul de fibre si ramai satula pentru mai mult timp. In plus, volumul de substante nutritive pe care il ingerezi este mai mare, ceea ce inseamna ca iti umple stomacul, ceea ce inseamna ca senzatia se satietate va persista, fapt la care contribuie si durata mai lunga de timp necesara procesarii digestive a fibrelor. Un alt aspect al unei diete bogate in fructe este cel care priveste sanatatea. Calitatile de preventie a bolilor cronice ale fitomoleculelor sunt recunoscute si apreciate de catre comunitatile medicale din toata lumea.

Mananca doar cand trebuie!
Adica atunci cand foamea devine insuportabila. De fiecare data cand crezi ca ti-e foame, cauta semne fizice ale acesteia. Ea este maniera prin care organismul tau te atentioneaza ca a ramas fara combustibil. Foamea este naturala, insa poftele sunt doar niste gaselnite. Prima poate fi astamparata, insa ultimele nu vor fi satisfacute pe deplin niciodata. De aceea, dupa ce mananci, trebuie sa te simti bine, nu balonata sau plina, ori obosita. Nu uita ca stomacul are dimensiunea unui pumn, astfel ca nu are nevoie de foarte mult pentru a se umple. Mentinerea portiilor la o dimensiune rezonabila te va ajuta sa intelegi mai bine nevoile trupului tau si sa rationalizezi cu succes cantitatile pe care le mananci la fiecare masa. Mancatul putin si des te ajuta sa controlezi foamea si suprasaturarea.

Nu manca orice seara, ianinte de culcare!
Mancatul necontrolat survine mai ales dupa cina, cand vine in sfarsit timpul sa te relaxezi. Statul in fotoliu sau in pat, la televizor, cu o punga de chipsuri sau de praajiturele in brate este exact motivul pentru care multi ajung sa manance din obisnuinta, si nu din foame, asa cum ar fi normal. De aceea, trebuie sa gasesti solutii pentru a preveni aceasta dilema. Fie inchizi bucataria dupa o anumita ora, fie iti programezi mici gustari „inofensive” (cu putine calorii). Fie mananci o canuta cu cereale, fie alegi niste prajiturele degresate sau oua lingurite de inghetata cu putine calorii. Odata ce te-ai obisnuit sa te limitezi la gustari sarace in calorii, este timpul sa incerci sa bei o ceasca de ceai in locul acestora. Ceaiul are 0 calorii si te ajuta sa dormi linistita, cu conditia sa nu fie negru, deoarece acesta contine teina, un stimulator asemanator cofeinei.

Bucura-te de mancarurile preferate!
Daca renunti la felurile tale favorite de mancare este posibil sa ai greutati in incercarea ta de a slabi, si astfel efortul depus sa devina nul. De aceea, in loc sa iti interzici cu desavarsire mancarea preferata, diminueaza considerabil cantitatea pe care o mananci. Mananca doar doua cuburi din ciocolata pe care obisnuiai sa o consumi zilnic, injumatateste portia de spaghete dupa care te topesti de pofta, si impune-ti sa micsorezi portiile in general. Nu face acelasi lucru si in ceea ce priveste apa insa! Bucura-te astfel de mancarurile preferate, dar fa-o cu moderatie.

Mini-mese pe parcursul zilei
Este important sa stii ca daca mananci mai putine calorii decat cele pe care organismul tau le proceseaza, vei pierde in greutate. In acest context, daca ti-e foame mai mereu, vei gasi greu sa te abtii sa mananci. Studiile arata ca persoanele care mananca 4-5 pe zi isi pot controla mai usor obiceiurile alimentare si pornirile generate de foame. De aceea, expertii dieteticieni recomanda divizarea in portii mai mici a principalelor mese de peste zi si consumarea acestor gustari in asa fel incat cina sa fie ultima ocazie de a manca.

Mananca proteine la fiecare masa!
Proteinele sunt mai indestulatoare si decat carbohidratii si decat caloriile pe care le obtii din alimentele pe care le mananci. De aceea, dietele proteice ar putea fi arma secreta in ceea ce priveste controlul greutatii. Dietele bogate in proteine si exercitiul fizic regulat reprezinta un potential real al efortului de a slabi. In plus, proteinele prezerveaza masa musculara si incurajeaza arderea grasimilor, iar in tot acest timp, tu ramai satula. Asadar, fii sigura ca incluzi in alimentatie surse naturale de proteine, cum ar fi: iaurt, branza, nuci, fasole si seminte.

Articol exclusiv online (A. Raicu)

Tags:
Diet tips
Diet tips