Câte bacterii se ascund pe telefoanele mobile?

Le folosim zilnic, de nenumărate ori, cei mai mulţi am devenit chiar obsedaţi de prezenţa lor în viaţa cotidiană şi ne dorim unele din ce în ce mai performante. Însă, te-ai gândit vreodată câte bacterii se strâng în acest mediu cu care intri în contact mai mult de jumătate din timpul tău, la un nivel extrem de apropiat?
Câte bacterii se ascund pe telefoanele mobile?

Studenţii britanici care urmează o specializare bacteorologică în cadrul Universităţii Surrey au fost curioşi să afle câte bacterii se pot afla pe suprafeţele telefoanelor mobile. Aceştia se aşteptau la rezultate surprinzătoare, care, în cele din urmă s-au şi confirmat, relatează Mediafax.

După ce au reuşit să imprime întreaga porţiune a unui telefon mobil pe o lamelă specială de microscop, în doar trei zile rezultatele pe care studenţii le aşteptau au fost cu adevărat uimitoare.

O mare porţiune din ecranul telefoanelor este acoperită în mod constant de microorganisme care, din fericire, nu sunt periculoase pentru corpul uman, susţin studenţii implicaţi în acest studiu.

Potrivit acestui studiu aproximativ 20 la sută dintre utilizatorii de telefoane mobile sunt purtători ai acestor microorganisme care se găsesc de cele mai multe ori în canalele nazale ale oamenilor.

Coloniile de bacterii care se formează pe suprafeţele telefoanelor provin din flora invizibilă de microorganisme a corpului uman.

Doctorul Simon Park, lector universitar în biologie moleculară, susţine că acest experiment făcut de studenţi îi ajută să descopere o lume microbiologică pe suprafeţe ale unor obiecte folosite zi de zi.