Cât de nemulţumiţi sunt românii de felul în care arată

La capitolul sport, românii nu stau chiar atât de bine, chiar dacă industria de fitness este în continuă ascensiune.
Cât de nemulţumiţi sunt românii de felul în care arată
FOTO: Irina Alionte, fondator Bodyshape Transformation Center / Cât de nemulţumiţi sunt românii de felul în care arată

În România, industria de fitness este în continuă ascensiune, deşi în continuare ne aflăm în josul clasamentului ţărilor europene în care populaţia obişnuieşte să facă sport. Specialiştii de la Bodyshape Transformation Center, centrul de transformare corporală din Bucureşti, au realizat un studiu, cu 2250 de respondenţi, oameni de diverse vârste, cu scopul de a afla în ce măsură sunt aceştia mulţumiţi de condiţia lor fizică, de ce ar vrea să slăbească mai exact şi care este motivul principal pentru care ar intra într-un program de redefinire corporală.

„În prezent, în România avem mai multe săli de fitness ca niciodată, internetul şi presa ne bombardează cu informaţii despre diete şi, cu toate acestea, avem mai multe persoane supraponderale ca niciodată. Unul din doi români are probleme cu greutatea. În plus, statisticile arată ca 50% din persoane renunţă să mai mearga la sala de fitness clasică, după primele 3luni de la începerea abonamentului, deşi au plătit pe o perioadă îndelungată. Am vrut să înţelegem mai bine publicul din România, gradul de mulţumire faţă de condiţia lui fizică, ce l-ar motiva să facă o schimbare şi să înceapă un  program de slăbit şi, astfel, am întrebat 2250 de persoane oameni de diverse vârste, cu scopul de a afla percepţia şi aşteptările lor înainte de a intra în planul nostru de transformare corporală”, declară Irina Alionte, fondator Bodyshape Transformation Center.

Cea mai mare provocare în procesul de slăbire

Rezultatele studiului arată că pentru 3 din 10 români cea mai mare provocare legată de slăbit este stabilirea unei alimentaţii corecte. Practic, au nevoie să înveţe care sunt principiile de alimentaţie corectă şi să le transforme într-o rutină. Pe fondul stresului cotidian, pe locul al doilea, pentru 18% dintre români cea mai mare provocare legată de slăbit este abţinerea de la mâncatul emoţional. Numai 13% dintre respondenţi spun că cea mai mare provocare în demersul de slăbire este refacerea imaginii de sine, iar 12% spun că, deşi au toate informaţiile despre un stil de viaţă sănătos, nu reuşesc să stabilească nişte obiceiuri sănătoase. 

Cum se simt românii în prezent faţă de corpul lor?

56% dintre respondenţi au răspuns că se simt foarte rău în privinţa modului în care arată corpul lor, iar 9% dintre respondenţi spun că se simt extraordinar de rău. Pe palierul pozitiv, remarcăm şi faptul că 8% dintre respondenţi spun că se simt bine în privinţa corpului lor, în timp ce alţi 7% se simt foarte bine, iar 3% chiar extraordinar de bine. Din totalul de 2250 de răspunsuri, numai 3% au spus că au un punct de vedere neutru la această întrebare.

De ce sunt românii candidaţi ideali ai programului de slăbit 6 weeks challenge?

15% dintre respondenţi consideră că au nevoie de ajutor profesionist pentru a face o transformare pozitivă în ceea ce priveşte corpul lor. 13% spun că vor un corp armonios, 11% au nevoie să slăbească pentru a reface starea de sănătate, iar 9% au nevoie de un stil de viaţă echilibrat. Pe de altă parte 13% spun că sunt buni candidaţi pentru 6 weeks challenge pentru că au motivaţie, 12% sunt ambiţioşi, 9% pentru că merită. 11% dintre cei 2550 de respondenţi au spus că motivul lor este acela că au auzit numai de bine despre Bodyshape.

Irina Alionte subliniază faptul că, deşi există multe persoane care îşi doresc să slăbească şi să ajungă la o forma fizică dorită, sunt foarte dese cazurile în care acestea îşi fac abonament la sălile de fitness clasice şi renunţă la a mai merge pentru că îşi pierd motivaţia.

„Industria de fitness are nevoie să ofere soluţii oamenilor obişnuiti, celor care nu sunt pasionaţi de sport şi care au un program aglomerat. În sălile de fitness tradiţionale lipseşte o cultură a rezultatelor, iar aceasta duce la un sentiment de auto-învinovatire şi frustrare pe termen lung pentru membrii plătitori. Lor li se livrează un abonament cu acces la clase, aparate de fitness sau şedinţe cu un Personal Trainer – fără însă să li se promită un rezultat concret de transformare, pe care chiar să îl obţină după ce plătesc abonamentul. Statisticile arată că 4 din 5 persoane renunţă să mai meargă la sală dupa prima lună de la începerea abonamentului, deşi au plătit pe o perioadă îndelungată. Rata mare de renunţare se datorează lipsei de responsabilizare, clientul fiind practic singurul responsabil de propriile rezultate. La o sală de fitness obişnuită, nu este măsurat progresul membrilor, nu sunt monitorizate prezenţele şi membrii nu sunt sunaţi în cazul în care absentează”, explică Irina Alionte.