Bacteriile – ai fi crezut că pot face asta?

Bonnie Bassler, biolog molecular la Princeton University a descoperit că bacteriile vorbesc între ele folosind un limbaj chimic care le permite să-şi coordoneze apărarea şi să iniţieze atacuri.
Bacteriile - ai fi crezut că pot face asta?

Bonnie Bassler, biolog molecular la Princeton University, a descoperit că bacteriile vorbesc între ele folosind un limbaj chimic care le permite să-şi coordoneze apărarea şi să iniţieze atacuri.

Descoperirea are beneficii mari atât pentru medicină şi industria farmaceutică, cât şi pentru mai buna cunoaştere a organismului uman.

Cercetătoarea studiază felul în care bacteriile comunică între ele pentru a acţiona ca o unitate. Munca ei ar putea deschide calea către un nou medicament mai puternic împotriva virusurilor.

În 2002, în urma unei analize microscopice a microbilor care trăiesc în intestinele unui peşte, dr. Bassler a descoperit comportamentul misterios al bacteriilor, pe care l-a numit comunicare bacteriană.

Bonnie a arătat că “pălăvrăgeala” aceasta a bacteriilor nu este un comportament anormal, cum se credea până atunci, ci din contră, bacteriile fac asta în majoritatea organismelor. Ea numeşte aceste semnale ale bacteriilor Bacterial Esperanto.

Autor: Iulia Pocol