Bacteria rezistentă la toate antibioticele face noi victime

Un al doilea pacient infectat cu o bacterie rezistentă la cele mai noi şi puternice antibiotice a fost identificat în Statele Unite ale Americii, de această dată în New York.
Bacteria rezistentă la toate antibioticele face noi victime

Gena MRC-1 a fost descoperită într-o tulpină a bacteriei Escherichia coli (E. coli), la un pacient din New York. În luna mai, autorităţile din domeniul sanitar au detectat prima super-bacterie la un pacient de 49 de ani din Pennsylvania, internat pentru o infecţie a tractului urinar. Informaţiile au fost publicate în jurnalul medical „Antimicrobial agents and chemotherapy”, revista Societăţii americane de microbiologie.

Gena MRC-1 face bacteriile rezistente la Colistin, un antibiotic folosit ca tratement de ultimă instanţă împotriva enterobacteriilor rezistente la antibioticele din clasa carbapenemelor (ERC). Autorităţile sanitare din SUA au botezat-o „bacterie de coşmar”. Ceea ce provoacă îngrijorare în rândul experţilor medicali este faptul că gena are capacitatea de a trece de la o bacterie la alta.

Specialiştii sunt îngrijoraţi că gena MRC – 1 ar putea transmite rezistenţa la toate tipurile de antibiotice mai multor specii de bacterii.

Oamenii de ştiinţă au monitorizat evoluţia genei MRC -1 la nivel mondial de când a fost descoperită anul trecut la oameni şi porci în China. În Statele Unite ale Americii, rezistenţa la antibiotice cauzează cel puţin 2 milioane de îmbolnăviri şi 23 de mii de morţi, în fiecare an.

Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”