Avocado, alimentul minune pentru siluetă, dar nu când este consumat ca toast

Avocado este un superaliment care nu trebuie să lipsească din dietă, în special atunci când ne dorim o siluetă de invidiat.
Avocado, alimentul minune pentru siluetă, dar nu când este consumat ca toast
FOTO: 123rf.com / Avocado, alimentul minune pentru siluetă, dar nu când este consumat ca toast

Despre avocado s-a tot vorbit, de la beneficii pentru sănătate, până la cele pe care le are asupra dietei şi vieţii sexuale. Cercetătorii au descoperit însă că nu este la fel de sănătos atunci când este consumat ca toast.

În urma unui nou studiu realizat de Institutul de Tehnologie din Illinois, cercetătorii au vrut să observe dacă grăsimea este benefică pentru pierderea în greutate şi riscul diabetului în cazul persoanelor obeze şi supraponderale. La studiu au luat parte 31 de persoane cu indicele masei corporale peste 30 şi au descoperit că avocado funcţionează perfect ca înlocuitor al carbohidraţilor procesaţi precum pastele şi pâinea şi reduce senzaţia de foame pentru câteva ore. De asemenea, s-a putut observa un efect remarcabil asupra controlului rezistenţei la insulin, dar şi controlul asupra glicemiei la toţi cei 31 de participanţi adulţi.

Consumat alături de toast, efectele nu mai erau atât de puternice, indiferent dacă se consuma jumătate de avocado sau întregul fruct.

Carbohidraţii şi grăsimile, timp de zeci de ani ”au trăit în pace şi armonie”, iar aici putem include toastul de avocado, spaghetele cu ricotta sau cartofi prăjiţi şi chipsurile de cartofi.

Încă din secolul XIX, de când oamenii au început să ţină diete, în mod disperat am început să analizăm alimentele pentru a şti pe cine da vina pentru burtica apărută, coapsele crescute sau grăsimea de pe braţe. În anul 1967, o lucrare de cercetare publicată în Jurnalul de Medicină din New England, grăsimea a fost pentru prima oară identificată ca vinovată pentru aceste schimbări.

Aşa cum bine ştim, grăsimea este foarte complexă: întâlnim grăsimi bune, precum cele saturate, care se regăsesc în carne şi produse lactate, dar şi grăsimi sănătoase ca cele nesaturate, regăsite în avocado, nuci şi seminţe şi grăsimi nesănătoase ca cele trans care se găsesc în ulei. Un alt studiu din august 2017 arată că în urma renunţării la carbohidraţi se reduce cantitatea de grăsime, ducând astfel la o viaţă mai lungă şi sănătoasă. Aici poate fi încadrată cu succes dieta ketogenică, foarte promivată de celebrităţi.