Cum a devenit Smiley ambasador al bunăvoinţei pentru UNICEF

Smiley, unul dintre cei mai apreciaţi artişti pop români, a primit, marţi, titlul de ambasador al bunăvoinţei pentru UNICEF şi a declarat pentru Mediafax că "adolescenţii şi copiii trebuie influenţaţi, pentru că ei pot schimba lucrurile în România".
Autor: Paula Rotaru
Cum a devenit Smiley ambasador al bunăvoinţei pentru UNICEF

Smiley, unul dintre cei mai apreciaţi artişti pop români, a primit, marţi, titlul de ambasador al bunăvoinţei pentru UNICEF şi a declarat pentru Mediafax că „adolescenţii şi copiii trebuie influenţaţi, pentru că ei pot schimba lucrurile în România”.

Andrei Tiberiu Maria, cunoscut ca Smiley, a declarat, într-o conferinţă de presă că a fost convins cu uşurinţă să devină ambasador al bunăvoinţei pentru Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF), pentru că este foarte interesat să schimbe lucrurile din jurul său.

„M-am simţit realmente onorat în momentul în care UNICEF mi-a propus să devin ambasador. Mi se pare o funcţie cu o deosebită responsabilitate şi, în acelaşi timp, mă flatează treaba asta. E drept că eu consider că mi se potriveşte foarte bine tocmai pentru că iubesc foarte mult copiii şi îmi place să interacţionez cu ei ori de câte ori am ocazia. Prima acţiune la care participă Smiley este campania «Să punem capăt violenţei», care se va desfăşura în perioada noiembrie – februarie”, a spus cântăreţul.

Această campanie de conştientizare, informare şi stopare a violenţei împotriva copiilor are scopul de a explica tipurile de violenţă existente şi de a reduce fenomenul în rândul românilor.
Întrebat dacă el crede că prin mesajul său va reuşi să schimbe mentalitatea oamenilor, Smiley a declarat că „va încerca să schimbe ceva şi crede că e datoria fiecăruia să încerce să facă o schimbare”.

„Nu ştiu eu cât pot să influenţez oamenii din România, dar cred că am o voce care poate fi auzită. Încerc să fac treaba asta şi aş vrea să se poată schimba mentalitatea, dar durează. O mentalitate nu poate fi schimbată într-un an sau cu o campanie”, a declarat Smiley.

Campania „Să punem capăt violenţei” se va desfăşura pe o perioadă de trei ani, acţiunile din perioada noiembrie 2013 – februarie 2014 fiind doar prima fază a acestui proiect. Spotul campaniei rulează pe diferite canale media.

Potrivit reprezentanţilor UNICEF, anul trecut au fost înregistrate aproximativ 11.000 de cazuri de copiii bătuţi atât de dur încât a fost nevoie de intervenţia poliţiei sau a unui asistent social. Totodată, reprezentanţii UNICEF spun că, în realitate, numărul copiilor bătuţi în România este mult mai mare.