Cori Grămescu: „Mergem la sală 3 luni şi vrem să arătăm ca aceia care fac sport de 10 ani!”

Cori Grămescu ne spune într-un interviu exclusiv care sunt regulile pentru a slăbi sănătos, cum ne păstrăm motivaţia şi care sunt problemele pe care femeile le întâmpină la sala de sport.
Cori Grămescu: „Mergem la sală 3 luni şi vrem să arătăm ca aceia care fac sport de 10 ani!”

“În primul rând, ca să avem o siluetă sănătoasă trebuie să fim perseverenţi în a mânca sănătos – dacă mănânci sănătos în 90% din timp nu prea contează ce se întâmplă când decizi să îţi faci de cap.

Şi poate cel mai important este să avem o relaţie sănătoasă cu mâncarea şi cu sportul, să avem o stare emoţională bună şi să ne întreţinem robusteţea psihică.” spune Cori Grămescu, unul dintre cei mai cunoscuţi antrenori de fitness din România.

CSÎD: Ce alte reguli ar mai fi?

Cori: O altă regulă este să mâncăm alimente care ne plac, mâncarea trebuie să fie savuroasă şi interesantă. Mai trebuie să mâncăm alimente naturale, neprocesate.

E de asemenea important să mâncăm în funcţie de sezon.

Trebuie să avem în vedere şi să menţinem o dietă uşor alcalinizantă. Trebuie să ne hidratăm constant pe toată durata zilei.


E important să facem mişcare constant şi corect. Trebuie să mâncăm diversificat, e foarte important să nu consumăm aceleaşi alimente cu regularitate.

CSÎD: Cum îţi depăşeşti limitele?

Cori: Uneori mi le depăşesc, alteori nu. Cred că echilibrul e mai important decât bifarea permanentă a unei noi depăşiri de sine. Dacă tot depăşeşti, poate vei ajunge mai repede la destinaţie, dar cu siguranţă vei fi mai obosit. Când îmi depăşesc limitele o fac prin concentrare pe scopul final şi disciplină. Nu e vreun proces miraculos, doar fac ceea ce trebuie, mai repede şi mai bine decât de obicei.

CSÎD: Cum arată rezoluţiile tale pentru 2015?

Cori: Îmi doresc în primul rând linişte sufletească şi sănătate. Apoi îmi doresc să îmi întemeiez o familie, să termin cu bine anul universitar, MBA-ul, poate chiar să mai deschid o sală în Bucureşti.

CSÎD: Unde se rupe filmul atunci când vine vorba despre abandonarea orelor de sport, după părere ta?

Cori: În faptul că oamenii au aşteptări nerealiste. Vrem să mergem la sala 3 luni şi să arătăm ca aceia care fac sport de 10 ani. Credem că se poate uşor şi fără efort. Adevărul e că sportul e un proces greu, solicitant fizic şi care îşi arată rezultatele în timp.

CSÎD: Spuneai că aveţi 4 noi programe special create, pe care le-ai şi exemplificat prin fotografii.

Cori: Noi la fiecare 6 luni schimbăm complet programele de antrenament şi din 3 în 3 luni modificăm structura de exerciţii a unui antrenament. Iar dintre programele pe care le predau eu, toamna asta m-am concentrat pe Transformer ca program de exerciţii cu greutăţi mici pentru creşterea calităţii musculare. STAR Training este un mix de exerciţii care combină rezistenţa cu mobilitatea, se lucrează cu greutatea corpului şi accentuează obţinerea unei musculaturi longiline. Special Pilates este un program de Pilates în care lucrăm cu benzi elastice şi accentuăm componenta de rezistenţă şi echilibru postural a programelor de pilates la saltea.

Iar Ultimate Pilates este programul meu de suflet, o rutină de exerciţii de Pilates gândită din perspectiva omului modern, cu nevoia sa de rezultate şi echilibru esteti

CSÎD: Cum combini alimentele astfel încât mesele de Sărbători să aibă impact cât mai mic asupra siluetei?

Cori: Mănânc dintre preparatele tradiţionale la masa de Sărbători, îmi plac sarmalele, friptura de porc şi cozonacul, dar nu mă omor în mod deosebit după cârnaţi.

Aşa că de sărbători mănânc preparatele tradiţionale, dar încerc să le combin cu legume şi salate în cantitate suficientă cât să nu îmi dau organismul peste cap, mai ales ca în ultima perioadă am mâncat semi-vegetarian.


Încerc să nu combin grăsimile cu zaharuri, adică mănânc porţia de carne mai grasă cu salata sau legume şi mănânc dulciurile dimineaţa, la primele mese ale zilei. De asemenea, nu mănânc mai mult decât aş face-o într-o zi normală de weekend şi fac ceva mişcare în fiecare zi.

CSÎD: Care sunt cel mai des întâlnite probleme legate de sport ale clientelor tale?

Cori: Clientele care ajung la noi au de obicei nevoie de un plan de antrenament care să pornească de la nivelul lor de rezistenţă fizică şi să ţină cont de obiectivul lor. Principala nevoie a femeilor ţine de un obiectiv estetic de la care să se construiască antrenamentul lor, pentru că nu e suficient să faci sport, trebuie să arăţi bine, să rămâi feminină şi suplă.

CSÎD: Găteşti?

Cori: Gătesc, da. Îmi place tare mult şi mă relaxează, e un moment de senzualitate personală să combin ingredientele într-un mod cât mai gustos şi interesant.

CSÎD: Cum reuşeşti să îţi menţii motivaţia?

Cori: Motivaţia mea? Îmi place să arăt bine, să am un trup frumos şi o minte echilibrată pentru că îmi plac oamenii frumoşi.

Îmi menţin motivaţia să mănânc sănătos şi să fac sport pentu ca atunci când nu făceam asta mă simţeam înfiorător de rău şi fizic şi psihic.

Îmi doresc să îmbătrânesc frumos şi atunci mi-e mai simplu să îmi ţin motivaţia.


CSÎD: Cum arată echipamentul de sport perfect?

Cori: Eu aleg întotdeauna cu mare atenţie bustiera şi încălţămintea. De restul mă preocup mai puţin, dar susţinerea la nivelul bustului este esenţială în sport, ca şi încălţămintea potrivită pentru tipul de talpă pe care îl avem şi pentru tipul de antrenament la care mergem.

Foto: Mihai Dăscălescu
Realizator: Mădălina Drăgoi
Vestimentaţie: adidas by Stella McCartney, Nike, Intersport
Locaţie: Ladyfit.ro