Cele 10 porunci profesionale

Felicitarile noastre pentru job-ul excelent pe care l-ai obtinut! Dar nu putem uita de avertismente: sa nu crezi ca o data ce ai semnat contractul, ai suflat in prima lumanare de pe tortul profesional sau ai fost pe lista de bonusuri salariale, nu se mai
Cele 10 porunci profesionale
Cele 10 porunci profesionale

1. Nu neglija relatia cu seful!
Seful tau joaca un rol-cheie in succesul carierei tale, asa ca o buna relatie intre voi este cruciala. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa fii de acord cu toate deciziile lui si sa-l aprobi mereu numai ca sa-i faci pe plac. Dar este obligatoriu sa dai dovada de loialitate si sa comunici bine cu el.

2. Nu te gandi numai la tine si deloc la companie!
Te plangi mereu de salariu? Crezi ca promovarea este ceva ce ti se cuvine si nu ceva pentru care trebuie sa lupti? Iti iei deseori concediu medical si folosesti aceste zile libere ca sa fugi in vacanta? Ar trebui sa te gandesti si cum sa faci ca lucrurile sa mearga mai bine si pentru firma, nu doar pentru tine. Risti sa fii privita ca o oportunista, care vrea numai beneficii de la locul de munca, fara sa puna umarul la treaba.

3. Nu iti alege un anturaj nepotrivit!
Sfatul pe care il primeai de la parinti in copilarie, sa nu umbli cu oamenii nepotriviti, este valabil pentru cei interesati de cariera. Poate parea un lucru nedrept ca esti judecata in functie de cei langa care iti petreci timpul, dar este cat se poate de adevarat. Nu degeaba proverbul „cei ce se aseamana, se aduna”. Sefii cred de obicei ca angajatii cu standarde inalte vor cauta indeosebi compania celor ca ei. Cei care nu sunt pretuiti in firma, te pot trage si pe tine inapoi.

4. Nu incerca sa pari indisponibila cand, de fapt, nu esti!
Evita sa le spui colegilor ca esti ocupata pana peste cap cand au nevoie de o mana de ajutor (sau si mai rau, sa nu le raspunzi la e-mail-uri sau la telefon, in speranta ca isi vor da ei seama ca n-ai timp). Daca incerci sa pari mai ocupata decat ceilalti numai ca sa nu te mai alegi cu o sarcina de indeplinit, iti vei face dusmani. Sa nu crezi ca ceilalti nu iti tin socoteala, stiu exact ce si cat lucrezi, iar vorbele de rau vor ajunge la urechile mai-marilor. Nu face nici greseala de a le spune „da” tuturor numai ca sa pari prietenoasa si sa te suprasoliciti. Fa totul cu masura, in ordinea prioritatilor.

5. Nu-ti barfi aproapele (de birou)!
Ai grija sa nu cazi in capcana vorbitului pe la spate. Multi angajati asteapta cu nerabdare sosirea celor noi tocmai pentru acest lucru – o ureche noua care nu a auzit inca toate povestile vechi din companie. Trebuie sa fii privita ca o persoana sociabila, nicidecum una barfitoare. Fa-ti clara pozitia inca de la inceput.

6. Nu uita sa-ti respecti angajamentele!
Poti fi cel mai vrednic angajat al companiei, daca ceilalti simt ca nu se pot baza pe tine, nu vei avea respectul lor. Punctualitatea si respectarea dead-line-urilor sunt principalii indicatori ai responsabilitatii angajatului. La fel si promisiunile pe care le faci colegilor. Increderea ta nu va fi pusa niciodata la indoiala daca tot ce ai spus ca vei face ai facut. E suficient sa nu te tii de cuvant o data sau de doua ori si credibilitatea ta va avea de suferit.  

7. Nu face o obsesie din atingerea perfectiunii!
O preocupare permanenta pentru a fi mereu cel mai bun poate insemna de multe ori nu un pas inainte, ci doi in spate. Daca iti va fi mereu frica sa faci greseli, nu-ti vei asuma riscuri si nici
nu-ti vei gestiona bine aptitudinile. Nu-ti fie teama sa intrebi atunci cand nu sti si sa ceri ajutor.

8. Nu uita sa-ti controlezi atitudinea!
Cunoastem toti oameni cu atitudini nepotrivite. Negativistii, de exemplu, care lasa in urma pesimism peste tot pe unde trec. Sunt mereu scosi din calcul in orice situatie care trebuie rezolvata in echipa si sunt priviti ca persoane care nu vor ajunge prea departe in cariera.

9. Nu-ti neglija imaginea!
O singura pereche de pantofi murdari poate distruge buna impresie facuta de cel mai talentat dintre angajati. Nu uita ca impresia pe care o faci este preponderent vizuala. Daca ceilalti te vor vedea aranjata numai ici-colo, se vor intreba cat de atenta esti la detalii in munca ta.

10. Nu uita sa fii entuziasta!
Fereste-te sa dai impresia de „lenesa”. Angajatii plini de entuziasm care nu se tem sa dea piept cu noi riscuri sunt adesea observati si recompensati. Aceia care isi indeplinesc programul standard si nimic mai mult, nu vor ajunge departe in companie. Nu astepta sa-ti spuna altii unde mai trebuie lucrat, vino tu cu propuneri.

15 motive sa vizitezi Creta
15 motive sa vizitezi Creta